افتتاح ۱۵ پروژه ورزشی بمناسبت هفته تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۵ - ۰۸:۲۹:۱۹
کد خبر: ۱۰۷۳۸۳۷
افتتاح ۱۵ پروژه ورزشی بمناسبت هفته تربیت بدنی در سیستان و بلوچستان
مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : به مناسبت هفته تربیت بدنی و ورزش 15 پروژه ورزشی در استان افتتاح می شود .

به گزارش خبرگزاری برنا ، ادهم کرد در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که به مناسبت هفته تربیت بدنی برگزار شد، اظهار داشت: هفته تربیت بدنی امسال را با حضور جامعه ورزشی استان بر سر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می‌کنیم و پیش بینی برگزاری بیش از 300 برنامه ورزشی فرهنگی را در سطح استان داریم . که بخاطر پیشگیری از کرونا برخی از این برنامه ها در فضای مجازی برگزار می شود . 

وی با اشاره به اینکه سال 98 سال رویایی برای ورزش استان بود افزود :  اداره کل ورزش و جوانان استان در 18 حوزه موفق به کسب رتبه برتر شد . در ورزش قهرمانی موفق به کسب سهمیه المپیک توسط دانیال شه بخش شد، در ورزش همگانی رتبه دوم را به خود اختصاص داد و در توسعه ورزش روستایی، عشایری مقام اول ، در برگزاری ستاد های ساماندهی جوانان رتبه دوم ، با ایجاد 165 سمن رتبه برتر کشور را داریم و همچنین کسب رتبه اول جشنواره شهید رجایی و در سایر حوزه ها نیز به عناوینی دست یافت.

وی به رشد 100 درصدی بیمه‌شدگان ورزشی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 60 هزار ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته در استان داریم که از این تعداد 17 هزار بانوان ورزشکار هستند و تلاش داریم تا هیچ ورزشکاری در سطح استان بدون بیمه ورزشی نباشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت: تعویض چمن مصنوعی مجموعه «الغدیر» زاهدان بعد از 15 سال انجام شد و در هفته تربیت بدنببا حضور پیشکسوتان فوتبال کشور مورد بهره برداری می رسد و فینال جام حذفی استان در آن برگزار خواد شد. 

کرد به ایجاد فضاهای ورزشی در دورترین نقاط استان اشاره کرد و افزود : با حمایت خیران در روستاها ۱۲۸ چمن مصنوعی افتتاح شد، همچنین ۳۰۷ خانه ورزش روستایی در مناطقی که از امکانات ورزشی بی بهره بودند افتتاح شد ودر هفته تربیت بدنی تعداد 20 خانه ورزش روستایی دیگر نیز تجهیز می شود . 

وی بیان کرد: برای بازسازی مجموعه ورزشی «17 شهریور» زاهدان در سال گذشته 15 میلیارد بودجه برآورد شده که متاسفانه هیچ ردیفی به آن اختصاص پیدا نکرد. سرانه ورزشی استان در سال گذشته 10 سانتیمتر افزایش پیدا کرده و شهرستان‌های زهک و نیکشهر با رسیدن به  70 سانتیمتر به سرانه استاندارد کشوری رسیده‌اند.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز