دانشگاه ادیان و مذاهب مظهر وحدت در جامعه است

۱۳۹۹/۰۸/۱۲ - ۱۴:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۱۸۸۶
دانشگاه ادیان و مذاهب مظهر وحدت در جامعه است
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان با بیان اینکه دانشگاه ادیان و مذاهب مظهر وحدت در جامعه است گفت:این دانشگاه باید ازلحاظ علمی دارای سطح بالایی باشد که این موضوع تأثیر زیادی بر استقبال دانشجویان برای تحصیل در آن خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی شامگاه یکشنبه در دیدار سید محمد حسینی رییس دانشگاه ادیان و مذاهب کشور اظهارداشت: اعتقاد به کار، رعایت انصاف و صداقت در گفتار و رفتار، سه عامل مهمی است که باعث موفقیت دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی می‌شود.
نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیان کرد: کار دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی کاری بسیار مهم و دارای آثار و برکات فروانی است.
امام‌جمعه زاهدان افزود: یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار در موفقیت کار دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی اعتقاد به کار است به‌گونه‌ای که نهایت تلاش خود را برای ارتباط‌ گیری با مذاهب مختلف بکارگیرند.
حجت الاسلام و المسلمین محامی رعایت انصاف را دومین عامل موفقیت در کار دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی دانست و عنوان کرد: انصاف از مهمترین عوامل تأثیرگذار در جذب افراد به‌سوی خود است و باید در زمینه‌های مختلف کار، خود را به‌جای طرف مقابل قرار دهیم و انتظار نداشته باشیم که افرادی با مذاهب مختلف دیدگاه و اعتقادات یکسان داشته باشند.
وی بیان کرد: صداقت در گفتار و رفتار از دیگر لوازم کار در دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی است که اگر بین گفتار و رفتار، اختلافی وجود داشته باشد باعث سو ظن و تشویش اذهان عمومی نسبت به‌نظام خواهد شد. 
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی باید از مذاهب مختلف باشند اظهارداشت: ضرورت دارد تا علاوه بر پذیرش دانشجویان از کشورهای همسایه با مذاهب مختلف، از پیروان ادیان و مذاهب در کادر مدیریتی و اعضای هیات‌علمی نیز بهره گرفت.

 

نظر شما