۲۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۰ - ۱۸:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۸۵۸۴۵
۲۹۱ مورد جدید مبتلا به کرونا در سیستان و بلوچستان شناسایی شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزایش ۲۹۱ مورد جدید، آمار مبتلایان به کرونا در سیستان و بلوچستان به ۱۸ هزار و ۷۴۸ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سید محمد هاشمی شهری اظهار داشت: با اعلام نتایج قطعی آزمایش‌های انجام شده، تا صبح امروز ۱۸ هزار و ۷۴۸ نفر در سیستان و بلوچستان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با توجه به عدم رعایت اصول بهداشتی به مرز هشدار خواهیم رسید.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهی که از شروع بحران کرونا در استان می‌گذرد بیشترین آمار موارد ابتلاء روزانه ۲۷۰ مورد بوده است، ادامه داد: از سرجمع مبتلایان مثبت آزمایشگاهی ۷۸۶ نفر از هم استانی‌های عزیز علی رغم دریافت استاندارد ترین خدمات درمانی جان خود را از دست داده‌اند که ۸ نفر از هم استانی‌های عزیز در همین ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: مردم عزیز استان سیستان و بلوچستان اگر به توصیه‌های بهداشتی توجه نکنند و در تجمعات حضور پیدا کنند قطعاً شاهد افزایش تعداد مبتلایان به  بیماری کرونا خواهیم بود.

هاشمی شهری گفت: هرچند مدت زمان زیادی از شروع بحران کرونا گذشته است، اما از مردم عزیز خواهشمندیم به این بیماری به صورت عادی نگاه نکنند چون درصد بالایی از مبتلایان و افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، کرونا را یک بیماری عادی فرض کرده بودند.

وی تصریح کرد: برأی کنترل روند همه گیری و ممانعت از ورود استان به مرحله قرمز باید ۵ اقدام اساسی شامل استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله حداقل ۱.۵ متر با دیگران، شستشوی مرتب دست‌ها، مراجعه به موقع افراد علامت دار به مراکز غربالگری سرپائی و رعایت اصل جداسازی افراد مبتلا از دیگر اعضا خانواده و جامعه به صورت همزمان رعایت شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز