جدیدترین و کامل ترین آمار کرونایی استان سیستان و بلوچستان تا ۲۱ آبان ۹۹

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۳۶:۳۹
کد خبر: ۱۰۸۶۳۲۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: با افزوده شدن ۲۸۷ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته شمار مبتلایان به کرونا در سیستان‌وبلوچستان به ۱۹ هزار و ۳۵ نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ،دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری اظهار داشت: شهر زاهدان باتوجه به دارا بودن ۴۵ درصد آمار مبتلایان به کرونا استان سیستان‌وبلوچستان، در وضعیت خطرناک و حاد قرار گرفته و بخش‌های ویژه کرونا در بیمارستان‌های این شهر در حال تکمیل است.

وی افزود: هشت بیمار کرونایی سیستان‌وبلوچستان نیز در شبانه روز گذشته جان خود را از دست دادند که با افزوده شدن این تعداد شمار جان باختگان استان براثر این بیماری به ۷۹۴ نفر رسید.

وی ادامه داد: کشور ما هم اینک در موج سوم کرونا و سیستان‌وبلوچستان به دلیل پراکندگی جمعیت و دور بودن از شهرهای پرخطر در موج دوم شیوع به سر می برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان بیان کرد: با توجه به طولانی شدن ماندگاری کرونا متاسفانه بسیاری از مردم استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی کنند که این عادی انگاری بیماری خیلی خطرناک است.

هاشمی در خصوص مراکز غربالگری ۱۶ ساعته در سطح زاهدان افزود: چهار مرکز غربالگری ۱۶ ساعته در زاهدان فعال بوده و یک مرکز نیز به زودی فعال می شود.

وی تصریح کرد: انجام تست کرونا در مراکز غربالگری، آزمایشگاه ها و بیمارستان های تخصصی کرونا رایگان است و علاوه بر مراکز دولتی آزمایشگاه های خصوصی نیز با تعرفه ابلاغی و مصوب تست کرونا را انجام  می دهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: تدفین جان باختگان بر اثر کرونا و همچنین موارد مشکوک طبق پروتکل ها انجام می شود و تمام پرسنل دخیل در حمل، تغسیل، تشییع و تدفین با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، جان باختگان مبتلا به ویروس کرونا را در آرامگاه ابدی شان دفن می کنند.

وی از مردم خواست در مراسم عروسی و ترحیم به هیچ عنوان شرکت نکنند، همچنین از گرد هم آمدن در پارک ها و حضور در مهمانی شبانه جدا خودداری کنند تا بتوانیم بر این بیماری غالب شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با تاکید بر استفاده از ماسک گفت: ماسک های طبی فقط تا ۴ ساعت قابل استفاده است و به هیچ عنوان قابل شستشو نیستند و بعد از مصرف باید دور انداخته شود اما ماسک های پارچه ای که مردم استفاده می کنند نیز باید به صورت روزانه شستشو شود.

وی درخصوص ماسک های N۹۵ نیز افزود: این ماسک ها که بطور معمول در بیمارستان ها و مراکز درمانی استفاده می شود حدود هشت ساعت قابل استفاده است و پس از آن باید دور انداخته شود.

هاشمی یکی از راه های پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را شستشوی دست ها با آب و صابون بیان کرد و افزود: ویروس با شستشوی دست با آب تنها از بین نمی رود بلکه باید از آب و صابون استفاده کرد و تمام سطح دست و بین انگشتان و زیر ناخن را به مدت ۲۰ ثانیه با آب و صابون مالش داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز