احکام انتصاب ۸۴ امام جمعه اهل سنت شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان اعطا شد

۱۳۹۹/۰۸/۲۱ - ۱۴:۴۱:۰۶
کد خبر: ۱۰۸۶۳۳۳
احکام انتصاب ۸۴ امام جمعه اهل سنت شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان اعطا شد
احکام ۸۴ امام جمعه اهل سنت شهرستان‌های چابهار،کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند در جنوب سیستان و بلوچستان از سوی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اعطا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  در بخش پایانی گردهمایی ائمه جمعه شهرستان‌های چابهار،کنارک، دشتیاری، نیکشهر و قصرقند، احکام 84 امام جمعه اهل سنت این شهرستان‌هااز سوی آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اعطا شد.

آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان در ادامه سفر به چابهار با فرهنگیان دیدار و در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه آموزشی شرکت کرد؛ وی همچنین با بانوان شهرستان چابهار دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در نشست با بانوان چابهار اظهار داشت: ساخت مدارس شبانه‌روزی دخترانه و پسرانه در نقاط مختلف سواحل مکران محدوده این استان با توجه به پراکندگی روستاهای منطقه از ترک تحصیل دانش‌آموزان جلوگیری می‌کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اشتغال بانوان سواحل مکران از جمله درخواست‌های مهم است و باید با تشکیل شرکت‌های تعاونی و عرضه مستقیم صنایع دستی محصولات تولیدی خودشان را به فروش برسانند. جایگاه زنان در ایران اسلامی به خوبی شناخته شده و مزیت مدیرت آنان باید شناسایی شود.

وی بیان کرد: در عرصه‌های مدیریتی مسئولان باید شغل‌های متناسب با زنان را انتخاب کنند تا بتوانند در این پست و سمت واگذار شده موفق باشند. زنان در پزشکی، مدیریت سیاسی و اجتماعی نقش دارند و در مسئولیت‌های مختلف بکارگیری شده‌اند و بخوبی وظایف خودشان را انجام داده‌اند.

امام جمعه زاهدان افزود: آسیب‌های اجتماعی زنان را بیشتر اذیت می‌کند و  زنان سرپرست خانوار در جامعه با سختی‌هایی روبه رو هستند و حتی در برخی موارد و در بین خانواده ها مرد بیکار و زن کار می‌کند که این به روح لطیف زنانه آسیب می‌زند. در زمان جاهلیت اعراب به حقوق زنان هیچ توجهی نداشتند و دختران خوذشان را زنده به گور می‌کردند.

وی گفت: خداوند وقتی از انسان‌ها به نیکی یاد می‌کند در کنار آنها به همسر فرعون اشاره شده که توانست ایمانش را حفظ و در دامن کفر آلوده نشود. همیشه زنان در اسلام سربلند هستند و فراتر از جنسیت به آنان توجه که در این رابطه به حضرت مریم(س) اشاره شده است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بانوان نقش مهمی در جامعه دارند و در آیات و روایات برخی از رنج‌های زنان در حد شهادت اجر و مزد دارد. زنان در تاریخ اسلام در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی، دفاعی ونظامی، پرستاری و مدیریت خانواده، علمی وفرهنگی حضور و نقش محوری داشتند. قشرهای فعال زنان شغل‌های متناسب را شناساسی و آسیب‌ها فهرست و به آنان پرداخته شود.

 

نظر شما