کشف ۲ تن و ۱۵۵ کیلو مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۸/۲۵ - ۱۴:۰۸:۳۸
کد خبر: ۱۰۸۸۰۹۳
کشف ۲ تن و ۱۵۵ کیلو مواد مخدر در سیستان و بلوچستان
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام یک باند بزرگ و حرفه ای قاچاق مواد مخدر و کشف ۲ تن و ۱۵۵ کیلو مواد افیونی در شهرستان خاش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار احمد طاهری اظهار داشت داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اعضای یک باند حرفه‌ای قاچاق مواد مخدر را که از طریق مرزهای شرقی، اقدام به قاچاق محموله سنگین مواد افیونی به مناطق مرکزی این شهرستان کرده بودند، شناسایی کردند.

وی افزود: اعضای این باند با دپوی این محموله، در یکی از مناطق صعب‌العبور شهرستان "خاش" قصد داشتند که به صورت تدریجی این محموله را به استان‌های مرکزی کشور انتقال دهند.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان خاش پس از یک هفته کار فشرده اطلاعاتی، سرانجام با انجام یک سری اقدامات تخصصی، محل دقیق دپو و انتقال این محموله سنگین مواد افیونی را در منطقه "رتک" خاش شناسایی کردند.

وی بیان داشت: سرانجام عصر روز گذشته تکاوران پلیس به منظور انهدام این باند قاچاق و کشف محموله مواد افیونی، با رعایت تمامی جوانب احتیاط به محل اعزام و در یک عملیات منسجم، با قاچاقچیان مسلح درگیر شدند.

سردار طاهری گفت: در این درگیری مسلحانه که بیش از یک ساعت به طول انجامید، قاچاقچیان بر اثر آتش پرحجم تکاوران پلیس عرصه را بر خود تنگ دیده و مجبور به فرار از محل شدند.

وی تصریح کرد: در این عملیات، تکاوران پلیس با سرعت عمل خود ۵ نفر از قاچاقچیان را دستگیر و ضمن توقیف ۳ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵، در پاک سازی محل ۲ تن و ۱۵۵ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد افیونی را شامل یک تن و ۵۴۲ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک، ۵۶۲ کیلو حشیش و ۵۱ کیلو مخدر شیشه را به همراه ۲ قبضه سلاح کلاش، ۶ تیغه خشاب و ۸۵ فشنگ جنگی کشف کردند.

سردار طاهری با اشاره به معرفی متهمان دستگیر شده به مراجع قضائی و تلاش پلیس برای دستگیری دیگر اعضای متواری این باند، بر عزم جدی نیروی انتظامی استان در برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ تأکید کرد و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص از طریق تماس با ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

 

نظر شما