امروز رخ داد؛

استاندار بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۷:۵۷:۱۸
کد خبر: ۱۱۰۳۸۹۷
استاندار بر تقویت زیرساخت‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تاکید کرد
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر تقویت زیرساخت‌ها و شبکه‌های ارتباطی در این استان به اهمیت ارتباطات در ساختار توسعه اشاره کرد و آن را مقدمه و زیرساخت سایر سرمایه‌گذاری‌های توسعه‌ای دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمدعلی موهبتی در نشست با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستار توسعه فیبر نوری هوایی سیستان و بلوچستان، تقویت اینترنت روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای ارتباط تلفنی و برقراری ارتباط و اینترنت حدود یکهزار روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت شد.

وی افزود: به دلیل پراکنش جمعیتی و فواصل روستاها، گاه ساخت یک دکل مخابراتی روستاهای متعددی را پوشش می‌دهد اما در سیستان و بلوچستان روستاهای کمتری را در بر می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به مشکل کرونا و آموزش از طریق فضای مجازی برقراری اینترنت روستاها جزو نیازهای ضروری و از اولویت‌ها مهم این استان است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این نشست گفت: طرح توسعه ارتباطات روستاها و ایجاد یک تحول گسترده و جدی در حوزه ارتباطات سیستان و بلوچستان در دستورکار است.

جواد جهرمی افزود: بزودی با سفر و حضور در سیستان و بلوچستان موضوع برقراری ارتباط و اینترنت ۹۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را برنامه‌ریزی و اجرایی می‌کنیم و تا اردیبهشت این تعداد روستا از ارتباطات برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جنوب سیستان و بلوچستان بویژه در بحث ارتباطات مشکلات بیشتری دارد تصریح کرد: یکهزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های بخش ارتباطات این تعداد روستای استان تامین شده و انتظار داریم با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله راه و برق بتوانیم این گام بزرگ را برداریم که منشاء تحول بزرگ و توسعه اساسی در این استان شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز