درخشش جوانان سیستان و بلوچستان در سطح کشور

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۱۵:۴۹:۱۲
کد خبر: ۱۱۰۶۸۴۳
درخشش جوانان سیستان و بلوچستان در سطح کشور
معاون ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان گفت : سمن های جوانان استان با عملکرد و فعالیتهای خود به جایگاه درخشانی در سطح کشور دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وحدت رضا شکوری مقدم در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : انتخاب مرتضی براهویی جوان سیستان و بلوچستانی و رئیس مجمع سمن های این استان با کسب 128 رای به عنوان سومین عضو مجمع ملی سمن های کشور نشان از پتانسیل بالای جوانان این استان دارد.

وی گفت: اعضای این مجمع به عنوان بازوی مشورتی مدیران ارشد نظام در راستای تدوین سیاست ها برای جوانان و نقش آفرینی در مراودات بین المللی فعالیت می کنند که انتخاب نماینده جوانان استان بیانگر تغییر نگرشها به استان سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر  سمن های استان اضافه کرد:  در سال 93 تعداد 3 موسسه مردم نهاد در استان فعالیت داشتند و اکنون این تعداد به 176 سمن افزایش یافته و می توان گفت که از این منظر جزو استان های رکوردار کشور هستیم که تحقق این مهم نیز مرهون تفکر و استقبال مردم و جوانان فرهیخته است.

شکوری گفت: این سمن ها در حوزه های متنوع مشغول به کار هستند و در بخش های مختلف شامل کودکان کار، زنان بدسرپرست، بیماران تالاسمی، مباحث زیست محیطی و دیگر عرصه ها فعالیت دارند، از سویی هیچ شهرستان بدون سمن در استان نداریم.
 وی افزود : سمنهای استان در دوران سخت کرونا به صورت خودجوش و بدون هیچ حمایت مالی از سوی دستگاه ها به کمک مردم شتافتند و با توزیع بیش از 500 هزار پک بهداشتی بین نیازمندان و مردم حاشیه شهر و روستاهای دورافتاده ثابت کردند که می توان روی آنها حساب ویژه ای کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان با اشاره به رزمایش کمکهای مومنانه بیان کرد : سازمانهای مردم نهاد استان با تهیه و توزیع بسته های معشیتی و غذای گرم بین افراد نیازمند به خوبی فرمان مقام معظم رهبری را لبیک گفتند.

وی با اشاره به موضوع مهم ازدواج در جامعه بیان کرد : کارگاه های ازدواج توسط همین سمنها در سطح استان و روستاها برگزار شده است که در امر کاهش طلاق موثر بوده است و همچنین مراکز مشاوره جهت ارائه مشاوره به زوج های جوان در استان تاسیس گردیده است . 

شکوری موضوع اشتغال جوانان را مهم دانست و افزود : با مشارکت بانک رسالت و صندوق کارآفرینی امید به جوانان متقاضی کار تسهیلات اشتغالزایی اهدا شده است و اکنون مشغول به کار هستند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز