دیدار معاون استاندار سیستان و بلوچستان با سرکنسول پاکستان در زاهدان

۱۳۹۹/۱۰/۰۹ - ۱۱:۱۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۱۱۶۴۰
دیدار معاون استاندار سیستان  و بلوچستان با سرکنسول پاکستان در زاهدان
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان با حضور در کنسولگری جمهوری اسلامی پاکستان در زاهدان با سرکنسول این کشور دیدار و درگذشت سرتیپ عمران کاشف چوهدری وابسته نظامی و دفاعی سفارت پاکستان در ایران را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابوذر کوثری به دنبال درگذشت سرتیپ عمران کاشف چوهدری وابسته نظامی و دفاعی سفارت پاکستان در ایران که پس از افتتاح مرز رسمی ریمدان در مسیر بازگشت به تهران، بدلیل سانحه تصادف فوت نموده بود؛ با عبدالجبار دیتهو سرکنسول جدید پاکستان در زاهدان دیدار و مراتب تسلیت مقامات استان را اعلام کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان من اشاره به اهمیت روابط دو کشور، گفت: با توجه به سابقه فرهنگی و تاریخی بسیار دیرینه بین دو کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان، بستر همکاری دو کشور با بازگشایی مرز ریمدان دو چندان شد که با این اقدام می توان شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی بود چرا که دو کشور  دارای روابط دیرینه اقتصادی تاریخی و فرهنگی هستند.

وی همچنین انتصاب عبدالجبار دیتهو سرکنسول جدید پاکستان در زاهدان را تبریک گفت.

سرکنسول جدید پاکستان در زاهدان هم ضمن تشکر از حضور و ابراز همدردی معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و مقامات استان، گفت: ما قدردان زحمات شما هستیم چرا که تا به امروز با تعاملات بسیار خوب در کنار ما بوده‌اید و امیدوارم با توجه به باز گشایی مرز جدید ریمدان، شاهد رشد و توسعه مراودات و مناسبات دو کشور باشیم.

عبدالجبار دیتهو افزود: بستر همکاری بین دوکشور در همه زمینه‌ها مهیا است و با بازگشایی مرز ریمدان که یکی از ده‌ها ظرفیتی که می‌تواند فعال شود، امیدواریم روند رو به رشد همکاری ها با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند و شاهد بازگشایی مرز پیشین و در سایر حوزه‌ها نیز شاهد فعالیت های روزافزون بین دو کشور باشیم.

وی بابیان اینکه خوشحالیم که درک متقابل از مسائل بین دو کشور ایجاد شده است؛ ادامه داد: این نکته بسیار مهمی است و تمام تلاشمان این است که در تمامی ابعاد چه در بحث کنسولی و چه سایر حوزه‌ها و موضوعات، تمام اهتمام دو طرف برای حل و فصل مناسبات دو جانبه استمرار داشته باشد.
گفتنی است در این دیدار محمد سرایانی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری و توسلی راد مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان نیز حضور داشتند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز