مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

ساخت ۱۱۰ اقامتگاه بوم گردی در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۸:۲۸:۲۲
کد خبر: ۱۱۳۶۲۰۴
ساخت ۱۱۰ اقامتگاه بوم گردی در سیستان و بلوچستان
علیرضا جلالزایی گفت: سریعترین مجوزی که در کشور برای احداث واحدهای بوم گردی داده می شود در سیستان و بلوچستان است و در حال حاضر 110 واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

به گزارشخبرگزاری برنا ، علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان بیان کرد: گردشگری سیستان و بلوچستان به رغم تنگناهایی که داشتیم تعطیل نشد.

وی ادامه داد: همه اقامتگاه های بوم گردی در سیستان و بلوچستان صاحب شناسنامه مشخص و معینی هستندو  عالام کردیک هر فردی که برای احداث اقامتگاه بوم گردی و سرمایه گذاری در این حوزه اقدام کند حوزه معاونت گردشگری و سرمایه گذاری این اداره کل به سرعت به آن ها مجوز اعطا می کند.

این مقام مسئول اظهار کرد: سریعترین مجوزی که در کشور برای احداث واحدهای بوم گردی داده می شود در سیستان و بلوچستان است و در حال حاضر 110 واحد بوم گردی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که استقبال زیادی از آن می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در گردشگری نوین که در 2 دهه اخیر شکل گرفته است حدود هفت درصد مردم که دارای تمکن مالی خوب هستند از هتل های چهار و پنج ستاره استفاده می کنند و باقی گردشگران در محیط های طبیعی، بوم گردی ها و سکونتگاه های ارزان قیمت اقامت دارند.

جلالزایی بیان کرد: بنابراین در سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت های روستایی نقش گردشگری روستایی پررنگ تر بوده و در این حوزه نیز رونق زیادی ایجاد کرده است.

 

نظر شما