مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان آغاز شد

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۸:۴۷:۵۲
کد خبر: ۱۱۳۶۲۲۴
مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان آغاز شد
مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از امروز شنبه به مدت چهار روز برای ۴۴۵ هزار و ۹۸۴ کودک زیر پنج سال سیستان و بلوچستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهارداشت: سالانه تمامی کودکان زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در ۲ نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می‌کنند.

دکتر سید مهدی طباطبایی ادامه داد: به برکت تلاش‌ها و مداخلات تیم‌های سلامت در سال‌های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری همانند سال‌های گذشته امسال نیز در ۲ مرحله در استان اجرا می‌شود.

وی از شهروندان خواست که همانند سال‌های قبل با تیم‌های سلامت در اجرای این طرح همکاری کنند تا با خوراندن دوقطره واکسن فلج اطفال به کودکان سلامت آنان را تضمین کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان یکی از مشخصات این بیماری را گسترش در محیط نام برد و افزود: به همین دلیل علاوه‌بر نظام مراقبت فلج اطفال که سالیانه انجام می‌شود مراقبت‌های محیطی فلج اطفال را از سال‌های اخیر برای اولین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آغاز کرده‌ایم و وضعیت ویروس وحشی را با نمونه‌برداری از فاضلاب که بصورت ماهیانه صورت می‌گیرد رصد و اگر موردی وجود داشته باشد اقدامات لازم انجام می‌شود.
وی با اشاره به این موضوع که تیم‌های سلامت بصورت خانه به خانه مراجعه می‌کنند، گفت:  ۲ هزار و ۸۱۱ تیم کار خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان زیر پنج سال سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.
 

 

نظر شما