سیستان و بلوچستان جزو دو استان برتر کشور در حوزه تقسیمات کشوری است

۱۳۹۹/۱۱/۲۵ - ۰۹:۰۳:۰۲
کد خبر: ۱۱۳۶۲۳۸
سیستان و بلوچستان جزو دو استان برتر کشور در حوزه تقسیمات کشوری است
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: از سال ۱۳۹۶ که به موضوع ارتقاء واحدهای تقسیماتی توجه شد، سیستان و بلوچستان با ایجاد ۳۰ واحد تقسیماتی جدید جزو دو استان برتر کشور در این حوزه است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابوذر کوثری در مراسم افتتاح شهرستان گلشن با بیان اینکه سیستان و بلوچستان تا سال ۱۳۹۶ در حوزه تقسیمات کشوری در سطح کشور عقب بوده است؛ اظهارکرد: طی دولت دوازدهم، نگاه بازتری به مقوله تقسیمات کشوری صورت گرفت و استان سیستان و بلوچستان با بهره‌گیری از این نگاه توانست با ایجاد ۳۰ واحد تقسیماتی جدید جزو دو استان برتر کشور در این حوزه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای ارتقاء یک منطقه باید شاخص‌های زیربنایی و روبنایی آن منطقه ارتقاء یابد؛ افزود: توجه به عدالت سرزمینی از مهمترین متغیرها در بحث ارتقاء شاخص‌های زیربنایی است که بدنبال توجه به این اصل، ارتقاء بخش جالق به شهرستان صورت پذیرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ادامه داد: در تحقق ارتقاء جالق به شهرستان، مطالبه‌گری مردم نقش محوری داشت و با پیگیری مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم اتفاق افتاد.

کوثری بخش‌های کشاورزی، تجارت و مرز را دو ظرفیت اصلی شهرستان گلشن برشمرد و گفت: این ظرفیتها دو بال توسعه‌ی این شهرستان محسوب می‌شوند که باید محور برنامه‌های آن قرار گیرد.

وی نقش ادارات متولی در بخش‌های کشاورزی، تجارت و مرز را در مسیر توسعه‌ی شهرستان گلشن، مهم خواند و بر همکاری مردم و تلاش همه‌ی دستگاه‌ها دز جهت رشد و پیشرفت شهرستان تاکید کرد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار توجه به فعالیتهای قانونمند مرزی و ضابطه‌مند کردن صادرات سوخت، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پایدار را برای تسریع در روند توسعه شهرستان خواستار شد.

کوثری در پایان بر استقرار ادارات در شهرستان جدیدالتاسیس گلشن تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم، پیام عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به مناسبت افتتاح شهرستان گلشن توسط دکتر جلالی مشاور وزیر کشور قرائت و طی حکمی از سوی احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان، مهران محمودی بخشدار جالق با حفظ سمت به عنوان سرپرست فرمانداری گلشن منصوب شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز