واگذاری شهر چابهار به منطقه آزاد چابهار

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۳:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۱۳۹۳۹۶
مدیریت اجرایی شهر چابهار و مناطق اطراف آن به منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، واگذاری مدیریت اجرایی چابهار ، دیشب در نشست دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با مردم و مسئولان چابهار در منطقه چابهار به صورت رسمی اعلام شد. 

در این نشست مشاور رییس جمهور و  دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: یک سال از تصویب قانون توسعه محدوده منطقه آزاد چابهار به‌عنوان مهمترین نیاز و پیش‌شرط اصلی توسعه در سواحل مکران ، گذشته است تا با آزاد کردن ظرفیت‌های بزرگترین بندر اقیانوسی ایران، شاهد توسعه شرق کشور باشیم. 
 
مرتضی بانک افزود: حجم سرمایه‌گذاری‌ها در منطقه آزاد چابهار فزونی یافته که حاکی  از فراهم شدن بستر توسعه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران است.
 
استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: منطقه آزاد چابهار با زیرساخت‌ها و داشتن مرز هوایی، زمینی و دریایی برای توسعه کل استان و منطقه نقش آفرینی می‌کند.
موهبتی تاکید کرد: باید شرایط را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرد تا فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در این منطقه مهم افزایش یابد. 
وی افزود: برای توسعه بندر چابهار یک میلیارد دلار هزینه شده و 16  کارگاه عمرانی در حال کار است و ۶ کارگاه دیگر هم اضافه خواهد شد.
 
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار نیز گفت: این واگذاری بار حقوقی و مسئولیت سنگینی را بر عهده سازمان منطقه آزاد گذاشته  که بدون همراهی سازمان‌های دست‌اندرکار در منطقه آزاد چابهار امکان پذیر نیست. 
کردی افزود: پارسال با همراهی استاندار،  امکان  استقرار ادارات و بسیاری از امور در منطقه آزاد چابهار تسهیل شده است.
 
همچنین از سامانه هوشمند شهرسازی " زیما "  در منطقه آزاد چابهار با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور رونمایی شد. 
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: این  سامانه،  یک سامانه اختصاصی است که با هدف  شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرسازی، هوشمند کردن خدمات شهری ، مدیریت و نظارت هوشمند بر فرآیند واگذاری در منطقه آزاد طراحی و اجرا شده است.
اسدی افزود: سامانه هوشمند زیما را  شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی طراحی‌ کرده اند که  با توجه به  قوانین منطقه آزاد چابهار بومی‌سازی شده است.
 
 همچنین دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در بازدید از طرح شبکه توزیع آب روستای تیس چابهار گفت: 88 میلیارد تومان برای آبرسانی  به این روستا هزینه می شود. 

بانک افزود: حفاری‌ها،  احداث مخازن بتنی به ظرفیت دو هزار و ۵۰۰  مترمکعب، ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و توزیع آب در مجموع به  ۷۰ کیلومتر از عمده عملیات در حال  اجرای طرح  آبرسانی به روستای تیس است.

 

وی گفت: خانه امید روستای کُمب چابهار هم با مشارکت مالی سازمان منطقه آزاد چابهار و موسسه خیریه دکتر مجتهدی به نمایندگی از ۳۳ خانه امید روستایی در شهرستان‌های چابهار، کنارک و دشتیاری با پوشش خدمات به ۱۴۰ روستا مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز