استاندار سیستان وبلوچستان:

احتمال شیوع ویروس جدید کرونا در سیستان و بلوچستان وجود دارد

۱۳۹۹/۱۲/۰۲ - ۱۴:۲۲:۲۰
کد خبر: ۱۱۴۰۳۶۶
احتمال شیوع ویروس جدید کرونا در سیستان و بلوچستان وجود دارد
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه موج جدید کرونا در راه است گفت: مردم پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند و در صورتی که ترددها، مسافرت‌ها و کنترل‌های بهداشتی با دقت رعایت نشود احتمال شیوع گسترده این ویروس جهش‌یافته و خطرناک در استان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  احمد علی موهبتی در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست دکتر روحانی رییس‌جمهوری و با حضور ویدیوکنفرانسی استانداران سراسر کشور برگزار شد با بیان اینکه بیش از ۵۰درصد مردم پروتکل‌های بهداشتی را در اماکن عمومی و بازارها رعایت نمی‌کنند اظهارداشت: در صورتی که شب‌نشینی‌ها، مسافرت‌ها و ترددهای غیرضروری ادامه داشته باشد طی هفته‌های آینده بویژه در تعطیلات نوروز شاهد موج جدید کرونا در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های فرهنگی، رسانه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی سیستان و بلوچستان نباید اجازه دهند که کرونا در جامعه به عادی‌انگاری تبدیل شود افزود: باید تذکرات بهداشتی و دستورالعمل‌های پیشگیرانه این ویروس به صورت مستمر به مردم یادآوری و این موضوع فرهنگ‌سازی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان به شناسایی چندین مورد ابتلا به ویروس کرونا انگلیسی در کشور اشاره و ادامه داد: کادر بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی باید از هم‌اینک آمادگی برای مدیریت موج جدید کرونا را داشته باشند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته فقط سه مورد شناسایی ابتلا به ویروس کرونا در  این استان شناسایی شده که از این تعداد یک مورد مربوط به حوزه دانشگاه ‌علوم‌پزشکی ‌زاهدان، ۲مورد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و یک مورد هم فوتی در حوزه زاهدان گزارش شده‌است.

روح الله سرگزی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در  سیستان و بلوچستان تاکنون ۲۷ هزار و ٦٨٤ مورد مثبت شناسایی شده که ۷۱ درصد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ۱۲درصد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی زابل و ١٧ درصد مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بوده و از این تعداد یکهزار و ۱۶۳ نفر نیز بر اثر این ویروس جان باخته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست از آمادگی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سیستان و بلوچستان برای بستری ۵۰۰ نفر بیمار مبتلا به ویروس کرونا در  این استان خبر داد.
 
دکتر سید محمد هاشمی‌شهری افزود: با وجود زیرساخت‌های ضعیف حوزه بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان با تمهیدات پیش‌بینی شده برای پذیرش بیش از ۲۰۰ بیمار بدحال کرونایی در بخش‌های آی‌سی‌یو  این استان آمادگی داریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز