استاندار سیستان وبلوچستان:

توسعه سیستان و بلوچستان در گرو سرمایه‌گذاری است

۱۳۹۹/۱۲/۰۳ - ۰۸:۵۷:۱۱
کد خبر: ۱۱۴۰۶۷۵
توسعه سیستان و بلوچستان در گرو سرمایه‌گذاری است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: نقش‌آفرینی و اهتمام در حوزه سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی توسعه را در این استان محقق می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست مرکز خدمات سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: این مرکز باید به مزیت‌ها و برنامه‌های استان توجه و متناسب با برنامه‌های منطقه که سند آمایش و سندهای بالا دستی بوده گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری و تزریق پروژه‌های جدید در حوزه اقتصادی نباید به گونه‌ای باشد که منتج به نتیجه نشود یعنی نخست باید به مزیت‌های مطلق سیستان و بلوچستان توجه کرد افزود:یکی از مهمترین مزیت‌های استان دسترسی‌های است که در آن وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه جمعیت بی‌بدیلی که هدف تولید قرار می‌گیرد از مزیت‌های استان است خاطرنشان کرد: در این راستا پاکستان در همسایگی ما جمعیتی بیشتر از سایر کشورهای همسایه دارد و این از مزیت‌های منطقه است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در حوزه‌های معدن دیگر مزیت مهم و تاثیرگذار سیستان و بلوچستان و مجموعه شرق کشور است تصریح کرد: تسهیل‌گری در سرمایه‌گذاری برای مجموعه روند انجام امور صدور مجوزهای لازم انجام شود تا سرمایه‌گذار در چرخه دستگاه‌های اجرایی و نبرد بروکراسی قرار نگیرد.

موهبتی با اشاره به اینکه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری باید این تفکر را تزریق کند که سیستان و بلوچستان برای سرمایه‌گذار حرمت و احترام قائل بوده و نقش‌آفرینی را در این حوزه فراهم و ایجاد می‌کند افزود: در واقع آنچه مهم است تسهیل‌گری در انجام امور سرمایه‌گذاری بوده که این مرکز برای این مهم ایجاد شده است.

وی با اشاره اینکه تمام دستگاه‌ها متناسب با حوزه وظایف خود مجوز صادر کنند و مدیران این دستگاه‌ها اختیارات کامل مربوط به حوزه آن دستگاه را در این زمینه‌ها خواهند داشت ادامه داد: ما با اعتبارات دولتی و  مجموعه پول‌های دولت نمی‌توانیم توسعه را به اینجا بیاوریم حتماً باید زیرساخت‌های تهیه کنیم که نسبت به گذشته  شرایط بهتر باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اگر کارهایی که در حوزه سرمایه‌گذاری دنبال و در کنار هم انجام می‌دهیم منتج به نتیجه مطلوب نشود احتمال آسیب است افزود:  وقتی یک سرمایه‌گذار به این استان می‌آید بعد از آن نباید رها شود و پیگیری‌ها و تماس‌ها  از طرف دستگاه اجرایی متولی این نوع سرمایه‌گذاری باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه باید به قامت مطلوب برای سرمایه‌گذاری برسیم تصریح کرد: این مرکز به وجود آمده تا موانع سرمایه‌گذاری، به عقب رانده شدن و چالش‌های سیستان و بلوچستان را شناسایی کند.

موهبتی با بیان اینکه این مرکز نیاز به اعتبار دارد و حتما باید برای آن  این تامین اعتبار انجام شود گفت: یکی از این موارد تعریف سایت‌ها و نرم‌افزارهایی است که باید در آن نصب شود.

 وی با تاکید براینکه ما آخرین استانی هستیم که این مرکز را راه‌اندازی کردیم بیان کرد: سال ۸۹ راه‌اندازی مرکز سرمایه‌گذاری ابلاغ شد و هم‌اینک از سایر استان‌ها در این زمینه عقب‌تر هستیم و جبران این عقب‌ماندگی به همت نیاز دارد.

 

نظر شما