ثبت ۲ اثر طبیعی سیستان و بلوچستان در فهرست میراث طبیعی کشور

۱۳۹۹/۱۲/۰۴ - ۱۳:۱۸:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۱۵۸۵
ثبت ۲ اثر طبیعی سیستان و بلوچستان در فهرست میراث طبیعی کشور
معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت ۲ اثر طبیعی این استان در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، منصوره ملاالهی اظهار کرد: در جلسه شورای ملی ثبت میراث طبیعی کشور که در تاریخ ۳ اسفند ماه ۱۳۹۹ برگزار شد، تعداد ۲ اثر طبیعی از استان سیستان و بلوچستان در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شد. 

وی گفت: این ۲ اثر طبیعی شامل "تالاب صورتی در چابهار و رویشگاه جنگل لول در بندر تنگ کنارک" است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: امیدواریم با ثبت این آثار طبیعی، گام‌های ارزنده‌ای برای حفظ میراث طبیعی استان برداشته و زمینه جذب گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.

وی گفت: تالاب لیپار یکی از جاذبه‌های خاص طبیعت ایران است که به دلیل رنگ خاصی که دارد از سایر دریاچه‌ها و تالاب‌ها متمایز شده، این تالاب صورتی در تنگه و دره‌ای صخره‌ای مشرف به کوه، در مسیر جاده ساحلی چابهار به گواتر در ساحل دریای عمان (۱۵ کیلومتری شرق چابهار در نزدیکی روستای رمین و در مسیر جاده ساحلی چابهار- گواتر) قرار دارد.

ملاالهی بیان کرد: رویشگاه جنگل لول روستای کمشهر در شهرستان کنارک در نزدیکی بندر تنگ قرار دارد، این درخت یکی از بلندترین درختان جنگل‌های بارانی است.

وی گفت: این  مجموعه جنگل‌ها یکی از جاذبه‌های گردشگری روستای تنگ است چرا که در پنج مکان متصل به هم جنگلی انبوه از درختان لول در آن ایجاد شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: با ثبت این آثار تعداد آثار طبیعی ثبت شده استان سیستان و بلوچستان در فهرست میراث ملی، به ۱۵ مورد رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز