استاندار سیستان و بلوچستان:

برندسازی محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان ضروری است

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۲:۳۸:۵۳
کد خبر: ۱۱۵۹۷۷۶
برندسازی محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان ضروری است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برندسازی محصولات کشاورزی استان به ویژه حنا، چای ترش، خرما و میوه‌های گرمسیری برای توسعه بخش کشاورزی و معرفی جایگاه این بخش مهم اقتصادی در توسعه منطقه و کشور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در نشست شورای اداری جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برند نشان‌دهنده وجه تمایز محصول و تولیدات نسبت به رقبا است، برند معتبر نشان می‌دهد که آیا یک تولیدکننده مستقل و تک رو است،یا تولیدکننده با تجربه و قابل اعتماد، محصول تولیدی با کیفیت و گران است یا اینکه ارزان و با ارزش بالا است.

وی گفت: با وجود همه محدودیت ها سهم بخش کشاورزی درایجاد اشتغال سیستان و بلوچستان از سایر بخش ها بیشتر است و بخش اعظم نیروی کار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.

استاندار سیستان و بلوچستان توسعه متوازن بخش کشاورزی را بی بدیل خواند و افزود: برای دست یابی به توسعه همه جانبه می‌بایست تحرک و نقش آفرینی مردم و بهره برداران را بیش از پیش مهیا کنیم.
وی تصریح کرد: با حداقل های منابع آب و خاک می‌توان به حداکثر های اعجاب‌انگیزی در تولید دست یابیم، تولید بیشتر ضامن امنیت پایدار خواهد بود 
موهبتی تأکید کرد: در سالی که گذشت  گام‌های بلندی برای رفع موانع تولید برداشته شده، نیاز است دولت و مجلس هم  بخش کشاورزی سیستان وبلوچستان را حمایت کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بدلیل شرایط اقلیمی سال آبی خوبی نداریم و نیاز  است از منابع آب و خاک با بکار گیری شیوه های نوین آبیاری، حداکثر بهره وری از آب موجود در افزایش تولیدات بخش کشاورزی داشته باشیم. 
موهبتی آینده درخشانی را با وجود ظرفیت های شیلاتی برای جنوب استان بویژه سواحل مکران متصور شد وگفت: توسعه فعالیت‌های شیلاتی در صیدانواع ماهی، پرورش میگو و صنایع مرتبط بزودی رونق دوچندانی دراستان ایجاد خواهد کرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی  سیستان وبلوچستان نیز در این نشست به ظرفیت های تولیدی در زیر بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و جنگل و مرتع اشاره کرد و گفت: برای شکوفا کردن همه توانمندی های بخش کشاورزی باید برای هر زیر بخش برنامه تولید کنیم تا با بهره‌گیری از همه منابع بتوانیم جایگاه بخش کشاورزی را ارتقا دهیم.
محمدعلی نیکبخت افزود: تاکنون ١٣ برنامه برای ارتقا و توسعه زیر بخش‌های مختلف کشاورزی با هماهنگی وزارت جهادکشاورزی تدوین کرده ایم. 
وی جنوب استان را یک فرصت استثنایی برای تولید میوه های گرمسیری برشمرد و گفت: با اجرای طرح های توسعه ای می‌توانیم بخش اعظم نیاز کشور به میوه‌های گرمسیری بویژه موز کشور را تامین کنیم که این امر در ایجاد فرصت های شغلی جدید و ایجاد درآمد اقتصادی در منطقه بسیار حائز اهمیت است.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی  سیستان وبلوچستان تاکید کرد: با توجه به زیر ساخت‌های موجود و توانمندی خاص استان در پرورش دام می‌توان در قالب یک برنامه پنج ساله بخش اعظم کمبود گوشت قرمز کشور را در استان تولید و به بازار عرضه کرد که برنامه اجرایی این طرح، تدوین و آماده اجراست. 
مجری طرح آبرسانی دشت سیستان گفت: هم اینک مرحله سوم آبیاری به مزارع دشت سیستان در حال انجام است و برای نهایی شدن طرح عظیم آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان تشکیل سازمان بهره بردار ونظام بهره‌برداری ضرورت دارد. 
نیکبخت با اشاره به مزیت های طرح سیستان  اظهار داشت: با وجود طرح آبرسانی امکان اجرای هر نوع الگوی کشت در منطقه وجود دارد. 
وی تاکید کرد: بهره گیری از سامانه های نوین آبیاری با توجه به شرایط اقلیمی استان ضرورت بخش کشاورزی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز