انتخابات شوراها در ۳۳۰۰ روستای سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۰:۰۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۰۶۷۶
انتخابات شوراها در ۳۳۰۰ روستای سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد
معاون سیاسی ‌و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان گفت: انتخابات شوراهای اسلامی روستایی و عشایری در ۳۳۰۰ روستای سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ابوذر کوثری با اشاره به نشست ستاد انتخابات سیستان وبلوچستان افزود: نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات شورای اسلامی روستایی و عشایری از روز شانزدهم ماه جاری شروع شده و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: شیوه نام نویسی در انتخابات شوراهای اسلامی روستایی به همان سبک نام نویسی از دواطلبان در شوراهای اسلامی شهر است و به روش‌های مختلف از جمله نسخه موبایلی، نسخه ویندوز، مراجعه به دفاتر پیشخوان و مراجعه به بخشداری انجام می‌شود.

معاون سیاسی ‌و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان تصریح کرد: با توجه به نقش و اهمیت انتخابات شوراهای اسلامی در توسعه روستاها از مردم سیستان و بلوچستان درخواست می شود حتما در این انتخابات مشارکت فعال داشته باشند.

وی ادامه داد: در مناطق روستایی زیر ۲۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن برای نام نویسی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات شوراهای اسلامی کفایت می‌کند ولی برای روستاهای بالای ۲۰ خانوار ارائه مدرک تحصیلی لازم است.

موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان پیش از این گفته بود: شمار داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این استان رشد خوبی داشته که در این میان بیشترین میزان این رشد مربوط به بانوان است و این مشارکت بسیار حائز اهمیت و نشان‌دهنده نقش‌آفرینی این قشر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز