نصب سه دستگاه سنجش ذرات معلق ( ESPS ) در منطقه سیستان

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۴:۳۲:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۰۲۷۶
نصب سه دستگاه سنجش ذرات معلق ( ESPS ) در منطقه سیستان
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زابل از نصب و راه اندازه سه دستگاه سنجش آلاینده های هوا با قابلیت شمارش ذرات معلق ( ESPS ) در محدوده ۰/۳ تا ۱۰ میکرون خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، دکتر اکبری زاده افزود: این سه دستگاه پس از انجام مراحل کارشناسی  و آنالیز وضعیت جغرافیایی حاکم بر منطقه سیستان توسط نمایندگان فنی سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری های شهرستان های تابعه و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل  در سه شهرستان زابل، زهک و نیمروز نصب و راه اندازی گردیدند.

وی در ادامه افزود: این دستگاه ها دارای قابلیت اندازه گیری و تعیین غلظت ذرات با دامنه متفاوت شامل PM۱ ,PM۲.۵ ,PM۱۰ ,TSP  بوده و مجهز به سنسور دما، فشار، رطوبت و ذرات لیزری با دقت بالا جهت پایش لحظه ای ذرات معلق در هوای آزاد تا غلظت ۳۰ هزار میکروگرم  بر متر مکعب  بوده و مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان حفاظت محیط  زیست نیز می باشند.

وی افزود: با نصب این دستگاه ها، گام بزرگی در جهت پایش لحظه ای وضعیت جوی حاکم در منطقه و کمک به برنامه ریزی در جهت کاهش عوارض ناشی از گردوغبار برداشته شده است و امیدواریم بتوانیم با استفاده از این دستگاه ها با اطلاع رسانی به موقع، آموزش و اعمال محدودیت های قانونی در منطقه سیستان گامی در جهت کاهش مشکلات مردم در زمان آلودگی هوا صورت گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز