استاندار:

بودجه سیستان و بلوچستان به بیش‌از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید

۱۴۰۰/۰۲/۱۱ - ۰۹:۱۴:۴۷
کد خبر: ۱۱۷۲۷۸۳
بودجه سیستان و بلوچستان به بیش‌از ۱۱ هزار میلیارد تومان رسید
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: امسال سال شروع، رشد و توسعه پروژه‌های عمرانی خواهد بود زیرا بودجه استان از سه هزار و ۵۰۰میلیارد تومان به بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی روز جمعه پس از بازدید از بزرگراه خاش ایرانشهر در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: راه‌آهن زاهدان به چابهار هشت قطعه شامل چهار قطعه در شمال و چهار قطعه در جنوب است که  چهار قطعه جنوب در مسیر چابهار به ایرانشهر بیش‌از ۸۰ درصد(قطعه شماره هشت نزدیک چابهار بالای ۹۰ درصد) پیشرفت فیزیکی دارد و قطعه‌ شماره یک و ۲ در مسیر زاهدان - خاش نیز پیشرفت بسیار خوبی دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم قطعه شماره یک و ۲ در کمتر از ۲ماه آینده افتتاح و بهره‌برداری شود افزود: ساخت قطعه پنج و ۶  در حوزه خاش به سمت ایرانشهر به جهت حفر تونل‌های فراوان و صعب‌العبور بودن مسیر کار سختی است بطوریکه حدود ۱۷ کیلومتر تونل‌های بزرگ وجود دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه  با اقدامات کارفرما و پیمانکار این پروژه راه‌آهن پیشرفت خوبی در این منطقه دارد تصریح کرد: امیدواریم قبل از برنامه زمانی پیش‌بینی شده در این بخش کار به اتمام ب‌رسد و افتتاح خط ریلی زاهدان به چابهار تا پایان سال عمرانی ۱۴۰۰ محقق شود.

وی با بیان اینکه از نظر اعتباری تا این لحظه ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به پروژه راه آهن تزریق شده است خاطرنشان کرد: پارسال بیش از یک هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده و مشکل مالی وجود ندارد ولی به جهت ساخت کار و مشکلاتی که در حوزه دسترسی به تونل‌ها وجود دارد امیدواریم این پروژه که مهمترین پروژه توسعه شرق کشور محسوب شده و برای کشور اثر ملی و فراملی دارد راه بیافتد زیرا اگر این پروژه راه اندازی شود کشورهای CIS و افغانستان می‌توانند نقش آفرینی داشته  و راهشان به جهان خارج باز می‌شود.

موهبتی  با بیان اینکه این طرح در ۲۰ قطعه بزرگ  در سیستان و بلوچستان مشغول کار است، گفت: اعتبارات امسال به پیشرفت کار کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: ساخت بزرگراه‌های چابهار به میلک شتاب خواهد گرفت، پارسال ۱۳۵ کیلومتر بزرگراه افتتاح شده و امسال۲۵۰ کیلومتر راه اندازی شود که تا اول هفته دولت ۱۲۰ کیلومتر آن افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خط انتقال گاز ایرانشهر به خاش به جهت تصمیماتی که در کشور گرفته شد برای اجرای پروژه نفت و گاز عسلویه به جاسک با تعطیلی مواجه شده که هم‌اینک مشکل لوله در استان وجود ندارد و پروژه‌های گاز هم شتاب فزاینده گرفته بیان کرد:  بخش اعظمی از شهرهای استان گازرسانی خواهد شد و منطقه سیستان امسال به بهره‌برداری کامل می‌رسد همچنین منطقه خاش و میرجاوه تا هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.
استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همزمان مناقصه منطقه سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان نیز انجام خواهد شد تاکید کرد: در ادامه مطالعه شهرهای جنوبی استان نیز در حال انجام بوده در کنار این گازرسانی دلگان و بمپور نیز به اتمام رسیده و داخل شهر کار در حال انجام است و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ این مهم در  منطقه به نقطه مطلوب برسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز