استاندار سیستان وبلوچستان:

اعتبارات سیستان و بلوچستان در فصل راه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است

۱۴۰۰/۰۳/۰۸ - ۰۷:۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۱۸۵۳۵۱
اعتبارات سیستان و بلوچستان در فصل راه به ۱۲۰۰ میلیارد تومان رسیده است
استاندار سیستان ‌بلوچستان گفت: اعتبارات امسال فصل راه استان به ۱۲۰۰میلیارد تومان رسیده است که یک جهش خوب در حوزه ساخت راه‌های استان ایجاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در بازدید از روند ساخت راه دسترسی بختی شهرستان مهرستان به بخش ایرندگان شهرستان خاش با بیان اینکه این پروژه از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان مهرستان و بخش ایرندگان است، افزود: مردم برای تردد بین شهرستان مهرستان و ایرندگان خاش فاصله ۴۵ کیلومتری را در مدت زمان یک و نیم ساعت طی می کنند که با بازگشایی این مسیر این مدت زمان به ۱۵ دقیقه کاهش می یابد.

وی ادامه داد: برای این مسیر ۹ کیلومتر بازگشایی شده است و عملیات اجرایی این پروژه از سه ماه گذشته آغاز و در کمتر از سه ماه آینده تردد در آن آغاز می‌شود.

استاندار اظهار داشت: برخی از مناطق اطراف در طول این مسیر مانند روستاییان و عشایری که در دامنه غربی کوه بیرک و ساکنان روستاهای واقع در ضلع غربی این جاده قرار دارند نیز با اتصال آنتنی راه‌های روستایی از این مسیر بهره خواهند برد.

 موهبتی راه را یکی از زیرساخت‌های توسعه در استان دانست و با بیان اینکه سیستان وبلوچستان در حوزه راه از عقب ماندگی تاریخی برخوردار است؛ تصریح کرد: در سال گذشته شتاب فزاینده ای در احداث بزرگراه ها و راه‌های استان شکل گرفته و اعتبارات استان در فصل راه طی سال جاری به ۱۲۰۰میلیارد تومان رسیده که یک تحول بزرگ در این حوزه را ایجاد کرده است.

وی با اشاره به آمار بالای سوانح جاده‌ای و میزان تلفات آن در استان، گفت: سیستان و بلوچستان به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در زمره بالاترین استان‌های کشور است.

استاندار تصریح کرد: بیشترین سوانح رانندگی در ۳۰ کیلومتر منتهی به شهرها که عمدتاً بزرگراه و از استاندارد بالا برخوردار است اتفاق می‌افتد و این بدین معنی می‌باشد که عدم توجه به قوانین رانندگی، اصلی‌ترین عامل تصادفات و تلفات جاده‌ای است که باید همه صاحبان تریبون، دستگاه‌های فرهنگی و رسانه‌ها برای اشاعه فرهنگ صحیح رانندگی و احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تلاش کنند.

 

نظر شما