نشست استاندار سیستان و بلوچستان با سرکنسول افغانستان در زاهدان

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۰:۰۵:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۸۱۵۳
نشست استاندار سیستان و بلوچستان با سرکنسول افغانستان در زاهدان
شناسایی مزیت‌های جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برای ارتقاء روابط دو کشور ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، استاندار سیستان و بلوچستان روز گذشته در نشست با سرکنسول افغانستان در زاهدان گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی افغانستان در سیستان و بلوچستان برای تعمیق روابط فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیت دوجانبه بسیار مفید است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حضور کنسولگری افغانستان در زاهدان دارای اهمیت خواهد بود افزود: این مهم با یک نگاه یکی شده، مطلوب و هماهنگ بین ۲کشور و قاعدتاً توسط مجموعه وزارت امورخارجه و زیر مجموعه‌ها انجام و محقق می‌شود.

احمدعلی موهبتی با بیان اینکه هماهنگی‌ها میان ۲ کشور ایران و افغانستان به روابط بهتر کمک می‌کند، گفت: این مهم تسهیل‌کنندگی بیشتر در مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی میان این ۲ کشور را به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاسیه‌های مشترک و رفت ‌وآمدهای مسوولان دو سوی مرز ایران و افغانستان به ویژه در حوزه  محلی و منطقه‌ای اثرگذار است.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان  اینکه سال گذشته نزدیک به 360 هزار تبعه غیرمجاز وارد مرزهای این استان شده اند، گفت: متاسفانه گاهی در این ورودهای غیرمجاز و مسیر جاده ها، تصادفات تلخی رخ می دهد و خبرهای ناگواری شنیده می شود که باید به آن پرداخته و آسیب‌ها شناسایی شود.
 
وی با بیان اینکه حضور والی افغانستان در زاهدان می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های آینده مؤثر باشد و کمک کند که تجار و فعالان اقتصادی دو سوی مرز بهتر به همدیگر پیوند بخورند و به وظیفه خود عمل کنند گفت: ما خودمان را در کنار دولت و ملت افغانستان می‌بینیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز