استاندار سیستان و بلوچستان:

حضور خیران در سیستان و بلوچستان بستری برای امنیت پایدار است

۱۴۰۰/۰۴/۰۷ - ۱۰:۲۸:۱۱
کد خبر: ۱۱۹۹۲۳۸
حضور خیران در سیستان و بلوچستان بستری برای امنیت پایدار است
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حضور گروه‌های مختلف خیران، مردم و مسولان در این استان علاوه‌بر اهمیت مادی باعث شده مردم این منطقه احساس کنند قلب مردمان ایران برایشان تپیده و این مهم اثرگذار و بستر امنیت پایدار را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی  در آیین طرح منظومه توانمندسازی ایتام اظهارداشت: ۱۱ درصد مساحت کشور، ۳.۵ درصد جمعیت کشور، فاصله میان ۲ مدرسه یکهزار و ۳۵۰ کیلومتر و در هر کیلومتر مربع ۱۵ نفر تراکم جمعیت در این استان است که با توجه به این موارد شرایط خدمت در این منطقه به جهت شاخص‌ها و فاصله‌های فراوانی که با میانگین کشوری دارد حائز اهمیت و نشات گرفته از عمق محرومیت آن است.

وی با تاکید بر اینکه فاصله فراوانی به جهت شاخص‌ها در سیستان و بلوچستان با کشور وجود دارد افزود: با توجه به اینکه در ۲ سال گذشته رشد بودجه در این استان اتفاق افتاده و امسال نیز رتبه نخست استان‌های کشور را در این زمینه به خود اختصاص داده  نشان‌دهنده اقدامات جدی دولت برای برداشتن محرومیت از این استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از جنوب تا شمال استان اقدامات فراوانی انجام شده تصریح کرد: با توجه به نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و ۲ کلید واژه( گنج پنهان در سواحل مکران و تنگه احد) از شمال تا جنوب این استان اتفاقات خوبی افتاده و دولت متناسب با آن کارهای بزرگی انجام داده و هم‌اینک بیش از ۴۰ کارگاه عمرانی و راه‌سازی در سراسر استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی ۲۰۰ مدرسه در مناطق محروم و روستاهای سیستان و بلوچستان در حال ساخت دارد تاکید کرد: حرکت کمیته امداد امام خمینی (ره) به سمتی است که انسان‌ها را توانمند کرده تا خودشان بعدا حامیان گروه‌های بعدی باشند.

موهبتی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر افزون‌بر یک‌هزار کلاس درس در هر سال تحویل آموزش و پرورش شده بیان کرد: قطعا اعتباراتی که در سایر حوزه سیستان و بلوچستان هزینه شده متناسب با عمق محرومیت، آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی و شانیت مردم در این استان نبوده  است.

وی خاطرنشان کرد: ولی آنچه که در سیستان و بلوچستان افتخار آمیز است این بوده که بومی سازی در استان شکل گرفته و سازمان‌ها و نهادهای مختلف از کمیته امداد امام خمینی (ره) تا  ستاد  اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شکل گرفته و همه نقش آفرینی  فراوانی در این استان دارند که  بسیار حائز اهمیت است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز