استاندار سیستان و بلوچستان واکسن برکت زد

۱۴۰۰/۰۴/۱۷ - ۱۱:۳۰:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۳۸۴۹
استاندار سیستان و بلوچستان واکسن برکت زد
امروز اولین واکسن برکت در سیستان و بلوچستان تزریق شد و استاندار این استان به همراه نماینده ولی فقیه و خانواده دو شهید، اولین افرادی بودند که واکسن کرونا دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، واکسن برکت نخستین واکسن تولید داخل است که در روزهای پایانی ماه خرداد مجوز مصرف اضطراری دریافت کرد. البته واکسن برکت هنوز به صورت پرحجم وارد چرخه تولید واکسیناسیون عمومی نشده است.

شرکت تولیدکننده واکسن برکت قرار بود در ماه تیر سه میلیون دُز از این واکسن به وزارت بهداشت تحویل دهد. اما عصر روز گذشته خبر از بین رفتن یک میلیون و 200 هزار دُز واکسن برکت در خط تولید آن منتشر شد. این در حالی است که محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) صبح دیروز از راه اندازی خط تولید دوم واکسن برکت خبر داده بود.

به گزارش رکنا، علیرضا راشکی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سیستان و بلوچستان در حاشیه تزریق اولین واکسن برکت در زاهدان گفت: ۲۸هزار دوز واکسن ایرانی کوو برکت توسط این ستاد به دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه نخستین تزریق واکسن ایرانی کوو برکت در زاهدان امروز انجام شد تاکید کرد: اولین پایگاه تزریق واکسن ایرانی کوو برکت در سیستان و بلوچستان با حضور جانشین نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، خانواده شهدا، اصحاب رسانه و کادر درمان افتتاح شد.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام( ره )در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی خط دوم تولید واکسن کوو برکت در روزهای آینده شاهد افزایش میزان دوز تحویلی توسط این ستاد به دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح استان خواهیم بود.

لازم به ذکر است که در این مراسم، تزریق واکسن ایرانی کوو برکت برای احمدعلی موهبتی استاندار سیستان وبلوچستان، حجت الاسلام علیرضا بی نیاز معاون نماینده ولی فقیه در استان و خانواده شهیدان جهانزاده و سرحدی انجام شد.

 

نظر شما