بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس حاشیه شهر زاهدان

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۱:۳۴:۲۴
کد خبر: ۱۲۶۴۵۰۸
بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از مدارس حاشیه شهر زاهدان
صبح امروز در آغازین ساعات بازگشایی مدارس علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به منظور رصد و پایش فعالیت‌های آموزش حضوری و نحوه اجرای اطلس اقتضایی از مدارس حاشیه شهر زاهدان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در این بازدید مؤلفه‌های مختلفی از جمله نحوه و میزان حضور دانش‌آموزان، تراکم کلاسی، میزان رعایت دستورالعمل‌های اجتماعی به ویژه فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و شرایط فرهنگی ـ آموزشی دانش‌آموزان حاشیه شهر را بررسی و مورد تحلیل قرار گرفت.

مدیران و عوامل مدارس نیز ضمن ارائه گزارشی از وضعیت موجود و تدابیر به کار گرفته شده و برنامه‌های پیش‌بینی شده براساس دستورالعمل بازگشایی به بیان دغدغه‌ها و پیشنهادات خود در این زمینه پرداخت.

در ادامه کمرئی در گفتگوی دو طرفه با دانش‌آموزان حاشیه شهر زاهدان، با ابراز خرسندی از حضور در اینگونه مدارس، نگاه و توجه ویژه همه مسئولان و دست‌اندرکاران به مناطق دور دست و کمتر توسعه یافته را بسیار مهم و ضروری دانست.

معاون آموزش متوسطه وزیر خطاب به دانش‌آموزان حاشیه شهر زاهدان افزود: شما با شرایط ویژه ای که دارید معدن و منبع کمالات عاطفی و فرهنگی هستید.

وی ادامه داد: از هر فرصتی که در اختیار دارید و می توانید برای رشد و بالندگی و توسعه فکری و فرهنگی خود بهره‌گیری نمایید چرا که بهترین زمان زندگی فردی و اجتماعی و تحصیلی تان در حال سپری شدن است.

کمرئی تصریح کرد: باید همه با هم تلاش کنیم تا با توسعه عدالت آموزشی در جای جای ایران اسلامی همه دانش‌آموزان از شرایط مساوی و امکانات و بسترهای موجود بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به وجود برخی موانع فرهنگی در مناطق حاشیه نشین برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان بیان کرد: روحیه مطالبه‌گری و تقاضا برای تحصیل باید ابتدا در دانش‌آموزان شکل بگیرد و سپس دانش‌آموزان باید تلاش کنند تا اطرافیان خود را تحت تأثیر قرار دهند.

در این گفت‌وگوی صمیمانه دانش‌آموزان نیز به بیان نقطه نظرات و درخواستهای خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز