احتمال خطر شیوع بیماری ‌تب کریمه‌ کنگو در زاهدان

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۰۸:۲۷:۳۰
کد خبر: ۴۲۹۹۳۵
احتمال خطر شیوع بیماری ‌تب کریمه‌ کنگو در زاهدان
رئیس اداره دامپزشکی ‌زاهدان از احتمال خطر شیوع بیماری ‌تب کریمه‌ کنگو در زاهدان خبر داد و ‌گفت: مقدار ۶هزار و ۱۸ کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ غیربهداشتی و فاسد به‌دلیل منع مصرف انسانی از سطح شهر زاهدان جمع‌آوری و معدوم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهدی حسن‌پور اظهار داشت: مقدار 6 هزار و 18 ‌کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ غیربهداشتی و فاسد به‌دلیل منع مصرف انسانی، از سطح شهر زاهدان جمع‌آوری و معدوم شد.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان زاهدان گفت: در راستای تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی بر فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان و صیانت از سلامت و بهداشت عمومی شهروندان زاهدانی در ‌این ماه مبارک مقدار 6 هزار و 18 کیلوگرم انواع گوشت قرمز و مرغ غیربهداشتی و فاسد به‌دلیل منع مصرف انسانی، از سطح شهر زاهدان جمع‌آوری و معدوم شد.

وی تصریح کرد: با نظارت مداوم دامپزشکی امکان عرضه فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته وجود ندارد و با اجرای برنامه‌های ترویجی و آموزشی در حیطه مقررات دامپزشکی و رعایت شرایط نگهداری توسط تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی می‌توان از فساد این محصولات جلوگیری نمود تا محصولی سالم، باکیفیت و با تأیید دامپزشکی به دست مصرف‌کنندگان برسد.

حسن‌پور افزود: از عموم همشهریان عزیز درخواست می‌شود با توجه به گرم شدن هوا و فساد سریع فرآورده‌های خام دامی و احتمال خطر شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گوشت قرمز و سفید مورد نیاز خود را منحصراً از قصابی‌ها و مراکز مجاز عرضه محصولات پروتئینی تهیه کنند.

 

نظر شما