مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان:

نخستین بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه‌اندازی می‌شود

۱۳۹۵/۰۸/۱۸ - ۱۵:۳۶:۰۱
کد خبر: ۴۸۰۲۰۳
نخستین بازارچه صنایع دستی سیستان و بلوچستان در زاهدان راه‌اندازی می‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به‌زودی بزرگترین و نخستین بازارچه صنایع دستی استان با همکاری شهرداری در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا ، کامبیز مشتاق گوهری پیش از ظهر امروز در نشست راهبردی گردشگری استان سیستان و بلوچستان که با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در استانداری برگزار شد اظهار داشت: سیستان و بلوچستان با توجه به بهره‌مندی از قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری بسیار می‌تواند به سپهر فرهنگی کشور تبدیل شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: سال آینده با هدف معرفی قابلیت‌های تاربخی، فرهنگی و صنایع دستی استان، سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری تعریف شده و برای ایجاد زیرساخت‌های سال گردشگری استاندار از محل اعتبارات منطقه‌ای 20 میلیارد ریال اعتبار به اداره‌کل میراث فرهنگی استان تخصیص داده است.

وی افزود: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان سال آینده به عنوان مقصد گردشگری کشور تعیین شده با هدف معرفی قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و صنایع دستی اعتبارات امسال میراث فرهنگی استان 10 برابر سال گذشته رشد داشته است.

مشتاق گوهری گفت: علاوه بر دو اثر تاربخی "شهر سوخته" و منظر "کویر لوت" استان که پیش از این ثبت جهانی شده پرونده دو اثر تاریخی دیگر شامل " آسیاب بادی" سیستان و "سنگ نگارهای" سراوان هم برای ثبت جهانی ارایه شده، چرا که الویت ما تلاش برای معرفی آثار تاریخی و گردشگری استان در سطح بین‌المللی است.

مدیرکل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان گفت: به زودی بزرگترین و نخستین بازارچه صنایع دستی استان با همکاری شهرداری در زاهدان راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: سیستان و بلوچستان در حوزه تاریخی و گردشگری بسیاری از برندهای جهانی را در خود جای داده که باید برای جهانیان بیان و معرفی شود.

مشتاق گوهری اظهار داشت: راه‌اندازی تورهای گردشگری برای گروه‌های مرجع، ایجاد نمایشاگاه‌های صنایع دستی، برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی و ساماندهی اقامتگاه‌ها از الویت‌های پیش روی میراث فرهنگی استان در سال جاری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز