حذف سوخت فسیلی از نیروگاه برق زاهدان

۱۳۹۶/۰۵/۰۹ - ۰۹:۱۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۳۷۱۱
حذف سوخت فسیلی از نیروگاه برق زاهدان
با حضور مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز کشور سوخت نیروگاه برق زاهدان از گازوئیل به گاز تغییر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مدیر عامل شرکت تولید برق سیستان و بلوچستان گفت نیروگاه برق زاهدان 8 واحد 25 مگاواتی دارد که سوخت  4 واحد آن از گازوئیل به گاز تبدیل شده است. 

ایران پاک افزود هم اکنون سوخت مصرفی نیروگاه بخار ایرانشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور 100 درصد از گاز است که قبلا از مازوت و گازوئیل استفاده می شد. 
وی  تغییر سوخت نیروگاههای زاهدان، ایرانشهر و بمپور را از سوخت های فسیلی به گاز موجب صرفه جویی سالانه بیش از هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت علاوه بر این، آلودگی های محیط زیستی ناشی از سوخت فسیلی این نیروگاه ها کاهش می یابد. 
ایران پاک افزود : با تغییر سوخت نیروگاه زاهدان هم اکنون روزانه 25 تانکر سوخت از محورهای استان حذف و روزانه 600 هزار لیتر تنها برای نیروگاه زاهدان  معادل 500 میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی می شود .
طهرانی ، مدیر عامل شرکت گاز استان هم یکی از اولویت های اصلی این شرکت را تامین گاز  مورد نیاز نیروگاه ها بیان کرد و گفت  با تغییر سوخت نیروگاه های برق ایرانشهر ، بمپور و زاهدان روزانه 120 هزار دلار صرفه جویی اقتصادی خواهیم شد و علاوه بر آن می توان در بخش صادرات سوخت ، نقش فعال تری داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز