سیستان و بلوچستان؛ رنگین کمان معادن/ لازم است الگو‌های کشت را تغییر دهیم

۱۳۹۷/۰۲/۲۵ - ۱۰:۴۹:۱۴
کد خبر: ۷۰۷۴۷۵
سیستان و بلوچستان؛ رنگین کمان معادن/ لازم است الگو‌های کشت را تغییر دهیم
معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: این استان رنگین کمان معادن است. معادن مس، فلزات گرانقیمت و سیمان زیادی در این استان قرار دارند که قطعا در توسعه اقتصادی کشور موثر هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، باقر کرد معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان درباره ظرفیت‌های اقتصادی موثر استان سیستان و بلوچستان در توسعه کشور اظهار داشت: استان سیستان و بلوچستان رنگین کمان معادن است. معادن مس، فلزات گرانقیمت و سیمان زیادی در این استان قرار دارند که قطعا در توسعه اقتصادی کشور موثر هستند.

وی ادامه داد: به علت کمبود آب شدید در این استان تنها در صورت مدیریت صحیح، کشاورزی هم می‌تواند یکی از قطب‌های مهم اقتصادی محسوب شود. در سیستان و بلوچستان برای استفاده از ظرفیت اقتصادی کشاورزی لازم است الگو‌های کشت را تغییر دهیم.

معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان یادآور شد: در جنوب این استان صنعت شیلات رواج دارد که توانسته است اشتغالزایی مناسبی در جنوب استان بوجود بیاورد.

کُرد تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان از شمال تا جنوبش حدود ۱۱ و نیم درصد از مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد لذا ظرفیت‌های اقتصادی فراوانی را می‌تواند در اختیار کشور بگذارد. طبیعت این استان خشکسالی‌های مستمری را تجربه کرده است از سال ۱۳۴۲ به بعد خشکسالی‌هایی رخ داده، ولی تا این حد اخیر استمرار نداشته است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز