۱۰۱ مصوبه سفر وزیر کشور به سیستان ابلاغ شد

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۹:۴۵:۲۶
کد خبر: ۷۳۲۷۹۸
معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: 101 مصوبه با هدف رفع مشکلات و مسائل منطقه سیستان در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی به 18 وزارتخانه از سوی دفتر رئیس جمهوری ابلاغ شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، باقر کرد اظهار داشت: وزیر کشور پس از سفر به منطقه سیستان مصوبات و پیشنهادات خود را به رئیس جمهوری تقدیم کرد که این مصوبات با دستور روحانی در قالب توافقنامه به 18 وزارتخانه ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: حدود 50 درصد این مصوبات مربوط به حوزه عمرانی و تکمیل زیرساخت های توسعه ای منطقه ی سیستان است.

کرد بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این مصوبات در حوزه عمرانی بیش از هزار میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: حدود 700 میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه و شهرسازی پیش ‌بینی شده که مهمترین طرح های این حوزه تکمیل بزرگراه زاهدان - زابل - دوست محمد، تکمیل راه زابل - زهک، تکمیل راه میلک - زابل - نهبندان، اجرای طرح های راه روستایی، ساماندهی و بازآفرینی سکونتگاههای غیر رسمی در قالب 2 طرح از پنج محله انتخاب شده و تکمیل طرح راه آهن چابهار - زاهدان است.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تکمیل طرح های آبرسانی و تامین آب آشامیدنی بخشی از مصوبات سفر وزیر کشور به منطقه سیستان است، گفت: در این رابطه 18 مصوبه با اعتبار مورد نیاز بیش از 350 میلیارد تومان به تصویب رسیده که مهترین آنها شامل لایروبی و رسوب برداری انهار و چاه نیمه ها، تکمیل طرح های آبرسانی به شهرستان‌های سیستان، ایجاد و تکمیل طرح های تاسیسات فاضلاب، بررسی موضوع انتقال آب از دریای عمان به شمال استان، ساخت و استقرار آب ‌شیرین‌ کن و ساخت نیروگاه بادی در منطقه سیستان است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ با تکمیل و تسریع در اتمام این طرح ها بخش قابل توجهی از مسائل و مشکلات منطقه سیستان رفع خواهد شد.

کرد همچنین از جمع بندی مسائل، مشکلات و ارائه پیشنهادات برای رفع مشکلات جنوب سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: به مانند اقدامات اولیه برای سفر وزیر کشور به منطقه سیستان، طرح ها و پیشنهادات برای سفر مسئولان ارشد کشور به مناطق جنوب استان نیز در دست بررسی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز