برداشت خرما در ایرانشهر از مرز ۲۰ هزار تن گذشت

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۷:۴۱:۰۶
کد خبر: ۷۳۹۲۷۷
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: از آغاز فصل برداشت خرما تاکنون بیش از 20 هزار تن محصول برداشت و روانه بازارها داخل و خارج از استان شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسن شاه ولی بر اظهار داشت: ایرانشهر با 9 هزار هکتار نخلستان یکی از عمده مراکز تولید خرما در سیستان و بلوچستان است به طوری که به عنوان قطب تولید خرما در این استان مطرح است.

وی با بیان اینکه بیش از 40 رقم خرما در ایرانشهر تولید می شود، افزود: ربی، مضافتی، سنگ شکن، هلیله و زاهدی از معروف ترین ارقام خرما در این منطقه هستند.

شاه ولی بر تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی و بسته بندی مناسب سبب شده تا بخش زیادی از خرمای ایرانشهر توسط واسطه ها خریداری و به نام شهرستان های دیگر عرضه شود.

وی بیان کرد: ایرانشهر دارای 6 سردخانه با ظرفیت بیش از12هزار تن است که مازاد این ظرفیت به دلیل نبود سردخانه برای نگهداری به مناطق دیگر عرضه می شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش از پنج هزار نفر در این شهرستان به کار تولید خرما اشتغال دارند که با راه اندازی صنایع فرآوری و بسته بندی می توان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال برای افراد جویای کار در منطقه، شاهد رونق اقتصادی در منطقه نیز باشیم.

شاه ولی بر ادامه داد: برداشت خرما در ایرانشهر از نیمه تیر آغاز و تا اواخر مهر ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز