خانه های جوانان استان سیستان و بلوچستان محلی برای توسعه اجتماعی و فرهنگی جوانان

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۵:۵۶:۴۱
کد خبر: ۸۴۶۶۲۸
خانه های جوانان استان سیستان و بلوچستان محلی برای توسعه اجتماعی و فرهنگی جوانان
در اواخر سال 1395 نخستین خانه جوانان استان سیستان و بلوچستان در زاهدان با حضور معاون ساماندهی جوانان وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،این خانه‌  با رویکرد فعالیت به عنوان مراکز رشد و توسعه اجتماعی- فرهنگی در حوزه جوانان تجهیز شد و اداره این خانه نیز به سمنهای زاهدان واگذار شد.

یکی از دغدغه های اصلی سمنهای جوانان استان نداشتن مکانی مجهز جهت برگزاری کارگاه های آموزشی و اتاق فکری جهت برنامه ریزی فعالیتهای خود بود که با تاسیس این خانه مشکل آنها حل شد.

از مهمترین فعالیتهایی که در این مدت در خانه جوانان زاهدان صورت گرفت می توان به برگزاری چندین نشست تخصصی و هم اندیشی مدیر کل ورزش و جوانان استان با سمنهای استان اشاره کرد و همچنین برپایی چندین نمایشگاه دستاوردهای سمنها ، برپایی کارگاه های آموزشی در حوزه های مختلف ویژه سمنها ، دوره های قرآنی ، برگزاری مسابقات ورزشی و دورهمی های فرهنگی – آموزشی ، برگزاری تریبون آزاد، ارایه مشاوره های حقوقی، آموزشی و خانواده، برگزاری برنامه های گردشگری، هنری، اجرای طرح های مختلف نظیر همسان گزینی وکتابخوانی از دیگر برنامه های اجرا شده دراین محل است.

جهت پوشش و انعکاس هر چه بهتر فعالیتهای سمنهای جوانان استان دفتر خبرگزاری برنا در استان سیستان و بلوچستان نیز در محل خانه جوانان مستقر شد.

علاوه بر شهرستان زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان شهرستانهای زهک ، چابهار و ایرانشهر نیز دارای خانه جوان به صورت استیجاری هستند .

۱۴ خانه جوان در شهرهای سیستان و بلوچستان در دست احداث است

ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به این موضوع که نداشتن خانه جوان یکی از دغدغه های جوانان استان است ، خانه جوان در 14 شهر استان سیستان و بلوچستان تاسیس می شود که تمام هزینه آنها از محل اعتبارات استانی پرداخت خواهد شد.

وی گفت: جهت تاسیس خانه جوان در شهرهای بزرگ اعتباری بالغ بر 400 میلیون و برای شهرهای کوچک اعتبار 300 میلیون اختصاص یافته است.

 

نظر شما