کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیب و سوران

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۱۵:۲۳:۵۶
کد خبر: ۸۵۶۹۱۲
کشف بیش از یک تن مواد مخدر در سیب و سوران
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس در درگیری با قاچاقچیان مسلح در شهرستان سیب و سوران، یک تن و ۳۰ کیلوگرم تریاک کشف کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سردار «احمد طاهری» افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان با انجام کار اطلاعاتی به سرنخ‌هایی از قاچاق محموله سنگین موادمخدر توسط باند قاچاقچیان مسلح از شهرستان سیب و سوران به شهرستان‌های ایرانشهر و مهرستان دست یافتند. 

وی افزود: تیم‌های اطلاعاتی و عملیاتی پلیس با کنترل شبانه‌روزی تحرکات اعضای این باند سرانجام یک تیم از این باند مسلح که قصد جابه‌جایی محموله مواد مخدر را داشتند شناسایی کردند و تحت نظر قرار دادند. 

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: با اعزام تکاوران پلیس به محدوده روستای گنزوک در ۱۱۰ کیلومتری سیب و سوران، سوداگران مرگ که زمین‌گیر شده بودند با انجام اقداماتی قصد انتقال مواد مخدر و فرار از دست مأموران انتظامی را داشتند. 

وی گفت: برای خنثی‌سازی این اقدامات، نیروهای انتظامی ضمن شناسایی دقیق جغرافیایی محل و تمامی مسیرهای فرعی و اصلی منتهی به منطقه عملیات طی ۴۸ ساعت گذشته اقدام به انسداد تمامی راه‌های ارتباطی قاچاقچیان و پس از قطع ارتباط سوداگران مرگ با عواملشان در بیرون از منطقه عملیات، نسبت به شناسایی محل اختفای محموله مواد مخدر اقدام کردند. 

 سردار طاهری افزود: علی‌رغم شناسایی دقیق محل اختفای مواد مخدر به دلیل استفاده قاچاقچیان از تاریکی شب و استقرار دیده‌بان‌های مسلح در ارتفاعات برای جلوگیری از هرگونه آسیب نیروهای خودی، منطقه مورد محاصره قرار گرفت و ماموران اقدام به اجرای عملیات کمین کردند. 

وی گفت: به محض طلوع آفتاب با استفاده از تمامی توان عملیاتی پلیس، حلقه محاصره تنگ‌تر شد که سرانجام درگیری بین نیروهای انتظامی و قاچاقچیان مسلح آغاز شد و پس از مدتی تبادل آتش با شدت گرفتن درگیری مسلحانه، سوداگران مرگ که توان رویارویی با تکاوران زبده پلیس را نداشتند با استفاده از کوهستانی بودن و عوارض زمین و پوشش گیاهی منطقه پا به فرار گذاشتند. 

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: در پایان این عملیات مأموران پلیس ضمن پاک‌سازی منطقه تا شعاع ۱۰ کیلومتر، ۹۹ کیسه مواد مخدر از نوع تریاک به وزن یک تن و ۳۰ کیلوگرم کشف کردند. 

وی با اشاره به این‌که این مأموریت بدون هیچ‌گونه خسارت جانی پایان یافت، گفت: شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در دستور کار پلیس قرار دارد. 

 

 

نظر شما