امروز رخ داد؛

جشن «روز استقلال» پاکستان در زاهدان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۵/۲۳ - ۱۶:۱۴:۰۵
کد خبر: ۸۸۴۸۹۱
جشن «روز استقلال» پاکستان در زاهدان برگزار شد
پاکستانیهای مقیم زاهدان طی مراسمی با حضور معاون استاندار سیستان و بلوچستان و سرکنسول پاکستان در زاهدان، با اهتزاز در آوردن پرچم خود سال روز استقلال کشورشان از هند را جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، در جریان این مراسم که با حضور هادی مرعشی معاونت امنیتی و انتظامی استانداری و جمعی از مهمانان ایرانی برگزار شد  محمد رفیع سرکنسول پاکستان در زاهدان پس از برگزاری مراسم احتزاز پرچم پاکستان پیام عمران خان نخست وزیر پاکستان و عارف علوی رییس جمهور این کشور را به شرح زیر قرائت نمود.

بدون تردید آزادی موهبت بسیار بزرگی است و نیاکان و احدادمان برای بدست اوردن استقلال پاکستان از خودگذشتگی چشمگیری کردند. و در نتیجه ی زحمات آنها در تاریخ 14 آگوست 1947 پاکستان به عنوان طرزمینی مستقل روی نقشه جهان ظهور کرد. و اکنون بر عهده ی ماست گه پاکستان را به عنوان کشوری بسیار شهیر, پیشرو و موفق در میان جوامع ملل ارائه کنیم و پاکستان را تبدیل به کشوری کنیم که توسط رهبران بینانگذار آن قائد اعظم محمد علی جناح و علامه محمد اقبال لاهوری متصور شده بود. محمد علی جناح قائد اعظم کشوری را متجسم شده بود که در آن هرکس می توانست زندگی خود را براساس امیزه های طلایی اسلام هدایت کند سرزمینی که در آن هنجارهای دموکراتیک منجر رشد کنند و قانون بر آن حاکم باشد و عطوفت ویژگی ارتباط و تعلق بین دولت و مردم باشد. برای این هدف شهر مدینه الگوی ماست.

در این سالروز ما به برادران کشمیری خود که در تلاش برای آزادی هستند اطمینان می هیم که از نظر سیاسی, اخلاقی و دیپلماتیک از آنها حمایت خواهیم کرد. چالش ها و مشکلاتی که امروزه در پاکستان با آنها روبرو هستیم  می طلبد که برای بدست آوردن اهداف ملی , توسعه و موفقیت جدای از هرگونه نفع شخصی یا قومیتی ما باید یکپارچه و متحد باشیم. در این روز ما باید خودمان را برای خدمت به کشور با اشتیاق و انرژی نو برای تبدیل کشور به سرزمینی توسعه یافته و موفق متعد کنیم.این روز برای ما همچنین یادآور اهدافی است که منجر به تاسیس کشور پاکستان به عنوان کشورمسلمان مستقلی شد.

درحالیکه سالروز استقلال روزی برای جشن و سرور است ما برای برادران کشمیری مان ناراحت هستیم که در کشمیرتحت اشغال هند مورد شدیدترین فشار و تروریست بی رحمانه ی حکومتی قرار گرفته اند.  استبدادی که علیه ساکنین بی گناه افسار گسیخته است از تمامی مرزهای خود با بی اعتنایی کامل به هنجار ها و ارزش های بین المللی و انسانی فراتر رفته و صلح منطقه را به خطر انداخته است. بگذارید به که برادران کشمیری اطمینان بدهم که ما در کنار آنها  خواهیم ایستاد و پاکستان به تامین حمایت سیاسی ,اخلاقی و دیپلماتیک خود برای تلاش عادلانه ی آنها در جهت خودمختاری آنها ادامه خواهد داد. حادثه ی اخیر در کشمیر تحت اشغال هند نظریه ی دولت را که توسط پدرانمان تجسم شده بود تقویت کرد.

در ادامه نیز پس از پخش سرود ملی ایران و پاکستان فرزندان کارکنان کنسولگری نغمه هایی وطنی را اجرا نمودند.

مرعشی در این مراسم ضمن تبریک عید قربان و همزمان شدن آن با روز استقلال پاکستان تبریکات مضاعف خود را به دولت و ملت پاکستان ابراز داشت و از زحمات سرکنسول پاکستان تقدیر کرد و بر ضرورت ارتقای روابط اقتصادی و تجاری دو کشور در جهت بهبود معیشت ساکنین مرز تاکید نمود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز