قائم مقام وزیر صمت در بازدید از بندر چابهار:

انتقال کالا از طریق بندر چابهار به ۲ شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد

۱۳۹۸/۰۵/۳۱ - ۰۸:۱۸:۴۶
کد خبر: ۸۸۷۷۷۳
انتقال کالا از طریق بندر چابهار به ۲ شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی گفت: اراده ارکان مدیریتی کشور بر این است که با توجه به فرصت های بی نظیری که از نظر زیرساخت ها و تجهیزات در بندر چابهار وجود دارد، این بندر جهش معنا داری پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، حسین مدرس خیابانی در جلسه تسهیل و تسریع فرآیند خروج کالا از بندر شهید بهشتی چابهار، افزود: در آخرین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی های اقتصادی دولت به دو شرکت بزرگ دولتی ابلاغ شد کالاهای وارداتی را با اولویت بندر چابهار تخلیه کنند، چراکه این دو ستاد تاکید دارند بندر چابهار به جایگاه واقعی اش دست پیدا کند.

وی با بیان این که نگاه دولت بر این است که توزیع کالاهای اساسی بین بنادر جنوبی متوازن تر شود، ادامه داد: با توجه به ابلاغ ستاد اقتصاد مقاومتی و ستاد هماهنگی های اقتصادی دولت و اقدام های توسعه ای انجام شده در بندر چابهار، جهش این بندر در دستور کار است و باید به دنبال ترافیک بار در این بندر استراتژیک باشیم.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به مزیت های بندر چابهار و تقدیر از اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به دلیل اقدام های توسعه ای انجام شده در بندر شهید بهشتی، اظهار کرد: موضوع اختصاص ۳۰ درصد تخفیف در سود بازرگانی کالاهای وارده به بندر چابهار نیز در دولت پیگیری می شود.

 

نظر شما