انتخابات مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان آبان ماه برگزار می شود

۱۳۹۸/۰۷/۱۳ - ۰۹:۱۳:۵۲
کد خبر: ۹۰۷۱۵۴
انتخابات مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان آبان ماه برگزار می شود
معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان گفت : انتخابات مجمع سمن های جوانان استان نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می شود و منتخبین سمن های استان به مدت دو سال عضو مجمع جوانان استان شده و فعالیت های داوطلبانه تشکل های جوانان را پیگیری می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مینا مقیمی در گفت و گو با خبرگزاری برنا اظهار داشت : انتخابات مجمع استانی شورایی متشکل از اعضای سازمان های مردم نهاد هستند کهبا آرای مستقیم آن ها در هر استان به مدت دو سال انتخاب می‌شوند.

وی تقویت هویت اسلامی ایرانی با توجه به حضور جوانان در عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی را یکی از اهداف اصلی این انتخابات برشمرد و بیان کرد: توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان با تمرکز بر سمن‌ها، مشارکت در فرآیند تصمیم سازی در حوزه های مربوط به جوانان در استان و افزایش تاثیرگذاری سمن های جوانان در عرصه‌های مختلف اجتماعی را از دیگر اهداف این انتخابات ذکر کرد.

مقیمی تصریح کرد: هر یک از اعضای سمن‌های جوانان در مدتی که فراخوان ثبت نام زده شد میتوانستند یک نفر زن و یک نفر مرد را که بین ۱۸ تا ۳۴ سال تمام داشته باشد، به عنوان نماینده خود برای شرکت در انتخابات به ستاد استان معرفی کنند که پس از اتمام ثبت نام تعداد 138 نفر جهت شرکت در انتخابات نام نویسی نموده که از این تعداد 30 نفر کاندید انتخابات مجمع استان شده اند.

مقیمی با اعلام اینکه در این دوره تعداد اعضای اصلی مجمع استان 11 نفر و تعداد علی البدل 5 نفر خواهد بود، افزود: به منظور برنامه ریزی، هدایت اجرا و نظارت در امر برگزاری، ستاد انتخابات استان با ترکیب مدیر کل ورزش و جوانان بعنوان رئیس ستاد انتخابات استان، معاون فرهنگی و امور جوانان، نماینده ستاد مرکزی انتخابات، نماینده استانداری، رئیس حراست اداره کل، رئیس روابط عمومی اداره کل و یک نفر از اعضای مجمع سمن‌های استان که کاندیدای مجمع جدید نباشد، تشکیل می‌شود.

معاون فرهنگی و امور جوانان از برگزاری انتخابات مجمع استانی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان به شکل الکترونیکی خبرداد و گفت:با توجه به شرایط جغرافیایی و پهناور بودن استان سیستان و بلوچستان و با توجه به شرایط عادلانه برگزاری انتخابات مجمع سازمانهای مردم نهاد جوانان به صورت الکترونیک در این استان برگزار خواهد شد.

مقیمی در مورد اهمیت برگزاری  مجمع استانی  سازمانهای مردم نهاد جوانان نیز توضیح داد: با برگزاری انتخابات هیئت رئیسه و  با توجه به آغاز فرآیند ثبت رسمی آن، هیئت رئیسه مجمع مبنای فعالیت و مکاتبات سمن‌های جوانان استان با ارگان های رسمی خواهد شد. در واقع این افراد به نمایندگی از سازمان های مردم نهاد استان در سطوح ملی به مطالبه گری می‌پردازند و در ارتباط با ارگان‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز