حل مسائل سیستان و بلوچستان از اولویت های ویژه ستاد است

۱۳۹۸/۰۸/۱۶ - ۰۷:۲۹:۵۷
کد خبر: ۹۲۰۹۴۴
حل مسائل سیستان و بلوچستان از اولویت های ویژه ستاد است
در دیدار استاندار سیستان و بلوچستان با دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، بر تامین زیرساخت های پیشگیرانه و تخصیص منابع مورد نیاز طرح اجتماعی و فرهنگ سازی در جهت کاهش اعتیاد و تجاهر به مصرف، تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  در این دیدار، احمدعلی موهبتی “استاندار” با اشاره به مشکلات مساله قاچاق مواد مخدر و مسوولیت سنگین این موضوع، خواستار توجه ویژه ستاد از ابعاد مختلف بودجه ای و تجهیزات و تامین زیرساخت ها شد.

وی  با اشاره به سفرهای مسوولان ذی ربط به استان سیستان و بلوچستان و بررسی مسایل استان از نزدیک، گفت: مشکلات و نیازها در نشست های مشترک جمع بندی شده و به دبیرخانه ستاد اعلام شد.
 
استاندار اظهار داشت: وضعیت استان  قابل قیاس با سایر استان ها نیست و انتظار داریم متناسب با شرایط و واقعیت، متفاوت از سایر استان ها دیده شود.
 
موهبتی در بخشی دیگر از صحبت های خود به ضرورت ایجاد ساختارهای مرزبانی جداگانه برای جنوب استان و تفکیک تشکیلات  دو بخش انتظامی و مرزبانی در جنوب استان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده با فرماندهی نیروی انتظامی، انتظار دارد ستاد نیز با مساعدت در تامین فضای محل استقرار و منابع مورد نیاز در تحقق این توافق استان را یاری نماید.
 
 دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور نیز با بیان اینکه حل مشکلات استان از اولویت های این ستاد است گفت: منابع مورد نیاز استان در تامین زیرساخت های مرتبط با حوزه ماموریت ستاد را به صورت ویژه  پیش بینی خواهیم کرد.
 
دکتر مومنی همچنین با اشاره به طرح های اجتماعی و پیشگیرانه ستاد، گفت: اولویت راهبردی ما در استان، طرح پیشگیرانه یاریگران است. 
 
وی همچنین گفت: برای کارهای پیشگیرانه و مقابله با  معتادان متجاهر، اعتبارات و اقدامات ویژه در نظر داریم.
 
دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرزهای طولانی خاکی و آبی استان گفت: نسبت به مرزها با اولویت خاص خواهیم پرداخت.
 
سردار مومنی با اشاره به شرایط خاص استان و توجه ستاد به واقعیت ها و شرایط استان، افزود: علاوه بر طرح هایی که در نشست ها جمع بندی و پیشنهاد شده است؛ برای طرح های بزرگ و پروژه های ضروری دیگری که استان نیاز بداند، به هر میزان لازم باشد اعتبار ویژه تخصیص خواهیم داد.
 
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع خود به همراه هیاتی از ستاد به استان، خواستار بررسی های لازم و پیشنهاد طرح های مورد نظر شد.
 
دکتر مومنی با استقبال از طرح ایجاد تشکیلات انتظامی و مرزبانی برای جنوب استان، آن را برای پیشبرد سیاست ها و برنامه های پیشگیرانه و کنترل امور در استان ضروری دانست و گفت: با توجه به بودجه ستاد برای راه اندازی پلیس مواد مخدر در مرزبانی، ستاد  در جهت عملی شدن طرح تفکیک و ایجاد تشکیلات جدید در جنوب، مساعدت خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز