برداشت ۹ هزار تن مرکبات در سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۰۸/۲۸ - ۱۵:۱۲:۴۱
کد خبر: ۹۲۵۱۵۷
برداشت ۹ هزار تن مرکبات در سیستان و بلوچستان
مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۹ هزار تن انواع مرکبات از مهر تاکنون از سطح باغات این استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، اردشیر شهرکی اظهار داشت: سه هزار و ۷۳۰ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت مرکبات نظیر پرتغال، لیموترش و شیرین، گریپ فروت، نارنج و نارنگی اختصاص دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن بارور و بقیه غیرباور است. 
وی با بیان اینکه برداشت مرکبات در سیستان و بلوچستان از مهر آغاز و تا اواخر بهمن ادامه دارد، افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۳۴ هزار تن محصول تولید و روانه بازار داخلی استان شود. 
مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: شهرستان‌های دلگان، نیکشهر، سرباز، فنوج، ایرانشهر، قصرقند و کنارک به ترتیب بیشترین سطح کشت مرکبات این استان را به خود اختصاص داده‌اند. 
وی اظهار داشت: کشت مرکبات در سیستان و بلوچستان زمینه اشتغال ۲ هزار نفر را فراهم کرده است. 
به گفته کارشناسان، سیستان و بلوچستان از نظر تولید انواع میوه‌های گرمسیری و سردسیری ایران کوچک محسوب می‌شود به طوریکه کشاورزان و باغداران این استان از سطح ۸۰ هزار هکتار باغات میوه منطقه سالانه ۵۲۷ هزار تن انواع میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌کنند. 

 

نظر شما