تاکید رئیس مجلس بر ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۰۸:۱۰:۱۸
کد خبر: ۹۵۰۱۳۳
تاکید رئیس مجلس بر ضرورت تامین نیازهای فوری سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان
رئیس مجلس شورای اسلامی که دوشنبه شب به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است بر ضرورت تامین نیازهای فوری سیل زدگان این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، علی لاریجانی و رضا اردکانیان در بدو ورود به فرودگاه کنارک مورد استقبال استاندار سیستان و بلوچستان، فرمانداران کنارک و چابهار و شماری از مسوولان این استان قرار گرفت.

علی لاریجانی در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به این استان را سیل اخیر وارد شده به این استان عنوان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به گزارش های واصله از استان درباره سیل اخیر، مجموع نیازهای فوری استان و سایر نیازهای استان در زمینه زیرساخت ها از جمله ساخت راه آهن، بزرگراه ها و همچنین ایجاد اشتغال از دیگر اولویت های این سفر است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم و استان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه بیشتری به لحاظ توسعه زیرساخت ها است و با توجه به فرمان اخیر مقام معظم رهبری درخصوص رسیدگی فوری به وضعیت استان سیستان و بلوچستان با وارد شدن سیل اخیر، این سفر صورت گرفته است.

لاریجانی تصریح کرد: اولویت نخست این است که نیازهای اولیه و فوری مردم تامین شود و با توجه به اینکه بازدیدی از مناطق سیل زده خواهیم داشت، این خسارات برآورد و در نشست شورای اداری استان در مورد آنها تصمیم گیری شود.

رئیس قوه مقننه بازسازی منازل، تعمیر و نوسازی زیرساخت ها را اولویت اصلی در این شرایط برشمرد و تاکید کرد: خسارات وارده ناشی از سیل اخیر در حوزه کشاورزی نیز نیازمند برآورد و رسیدگی است.

دیدار ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان با رئیس مجلس

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان به همراه آیت الله محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، مولوی عبدالرحمان امام جمعه چابهار به همراه استاندار سیستان و بلوچستان و سایر مقامات محلی شب گذشته (دوشنبه ۲۳ دی ماه) با علی لاریجانی دیدار و گفت و گو کردند.

در این نشست گزارشی از وضعیت سیل اخیر جنوب استان سیستان و بلوچستان به رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه و بر تامین نیازهای فوری استان تاکید شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با توجه به ظرفیت های بالای استان سیستان و بلوچستان، بر توجه بیشتر به شاخصه های توسعه ای استان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، لاریجانی و هیات همراه جهت سرکشی و بازدید از مناطق سیل زده و رسیدگی به مسائل و مشکلات به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است.

 

نظر شما