سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۱:۵۰:۱۳
کد خبر: ۹۵۰۳۰۸
سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان وارد فرودگاه کنارک شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور صبح امروز به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب استان وارد فرودگاه کنارک شدند و در بدو ورود مورد استقبال سیدزاده معاون توسعه مدیریت و منابع، بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و تعدادی از مدیران استانی قرار گرفتند.


محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان  عازم نیکشهر شد.

سرپرست شرکت مخابرات سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بازدید از مناطق سیل‌زده جنوب این استان وارد فرودگاه کنارک شده به طور مستقیم به سمت نیکشهر حرکت کرد.

محمدحسین عیدی‌زاده گفت: محمدجواد آذری جهرمی سپس از منطقه سیل‌زده بنت بازدید و در شورای اداری نیکشهر حضور خواهد یافت.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و رضا اردکانیان شامگاه دوشنبه به منظور بررسی از روند سیلاب سیستان و بلوچستان وارد چابهار شدند.

بازدید از مناطق سیل زده جنوب سیستان و بلوچستان و شرکت در شورای اداری شهرستان‌های کنارک و چابهار از جمله مهترین برنامه‌های سفر رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر نیرو به جنوب این استان است.

رییس سازمان اورژانس کشور دیشب جهت بازدید از مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان و نظارت بر روند ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی به این استان سفر کرد.

بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سد‌های استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز