برداشت ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۸:۳۴:۴۸
کد خبر: ۹۵۰۶۹۹
برداشت ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت : با پیشنهاد دولت مقرر شد ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان اختصاص یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی درباره وضعیت ساخت راه‌آهن چابهار به زاهدان گفت: ساخت راه آهن چابهار به زاهدان از سال ۹۲ شروع شد، اما سال ۹۶ عملیات آن متوقف شد و با پیشنهاد دولت و تأیید مقام معظم رهبری، مقرر شد تا ۳۰۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای این پروژه اختصاص پیدا کند.

او ادامه داد: اکنون بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در این مسیر مشغول به کار هستند و درصورت تزریق این مبلغ، پروژه با شتاب بیشتری به اتمام می‌رسد.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در بازدید اخیر وزیر راه و شهرسازی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا از این پروژه، مقرر شد تا  ماه آینده ظرفیت کار در این خط راه آهن  افزایش پیدا کند؛ اکنون این ظرفیت وجود دارد تا ۳ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین در این مسیر کار کنند.

موهبتی با بیان اینکه با سرعت بخشیدن به کار و بر اساس گفته قرارگاه خاتم‌الانبیا، تا پایان سال آینده این راه آهن قابل بهره‌برداری است، تصریح کرد: مسیر اصلی ۶۶۰ کیلومتر بوده که ۶۰ کیلومتر طول راه‌هاست و ۷۲۰ کیلومتر باید زیرگذر ایجاد شود. اکنون بحث ریل و اقدامات دیگر در دستور کار وازت راه وشهرسازی قرار دارد.

او گفت: مصوبه دولت برای تکمیل این پروژه در نیمه دوم سال قبل ۳۰۰ میلیون یورو یا ۴ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که امیدواریم تخصیص این مبلغ به زودی انجام شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این کریدور ترانزیتی که به آسیای میانه متصل  است در ادامه باید به مسیر زاهدان - بیرجند و بیرجند - مشهد مقدس متصل شود.

موهبتی تصریح کرد: تأمین منابع مالی برای پروژه راه‌آهن  بیرجند به زاهدان هم در دستور کار است، همچنین ساخت پروژه راه‌آهن زاهدان به زابل از ۶  ماه قبل شروع شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان گفت: قطعا با راه اندازی راه‌آهن این منطقه آنتن‌دهی شهرستان میلک و ماهی رود هم انجام خواهد شد و  انتقال کالا به کشور افغانستان و از مسیر سرخس به ترکمنستان و آسیای میانه فراهم خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز