رتبه نخست سیستان و بلوچستان در بخش اعتبارات متوازن لایحه بودجه ۹۹

۱۳۹۸/۱۱/۱۵ - ۱۱:۴۷:۴۳
کد خبر: ۹۵۹۸۲۴
رتبه نخست سیستان و بلوچستان در بخش اعتبارات متوازن لایحه بودجه ۹۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان در بخش اعتبارات متوازن لایحه بودجه ۹۹ رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری برنا ، مهرداد عرب اول رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به لایحه بودجه سال ۹۹، کل منابع آن را یک میلیون و ۹۸۸ هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: بر اساس جدول ۱-۱۰ این لایحه سهم مناسبی به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

او از رشد ۱۳.۸ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان در بودجه ۹۹ خبر داد و افزود: اعتبارات استان در بودجه سال آینده ۲ هزار و ۴۸ میلیارد تومان است که در قالب ردیف‌های مختلف شامل سرمایه استانی، ۳ درصد نفت و گاز، ۲۷ صدم درصد ارزش افزوده، توسعه و تکمیل راه‌های روستایی و اعتبارات متوازن اختصاص می‌یابد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اتمام مطالعات آمایش سرزمین استان به صورت مطلوب اظهار کرد: این مطالعات استراتژیک اول بهمن ماه در سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد و پایان بهمن ماه در شورای عالی آمایش تصویب نهایی می‌شود.

اختصاص ۶۸۳ میلیارد تومان برای مناطق سیل زده
عرب اول در خصوص سیل اخیر که در جنوب استان رخ داد نیز گفت: درپی سفر دکتر نوبخت؛ رئیس سازمان برنامه و بودجه و مصوبه ۰۲/۱۱/۱۳۹۸ هیات محترم دولت ۶۸۳ میلیارد تومان در قالب کمک‌های بلاعوض برای سه استان سیل زده سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان مصوب شد که ۹۱ درصد این اعتبار به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، همچنین هزار و ۱۵۲ میلیارد تومان در قالب تسهیلات در اختیار ۳ استان قرار گرفت که سهم این استان هزار و ۳۱ میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اعتبارات عمرانی سال ۹۸ ادامه داد: در این بخش تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است که این اعتبارات پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه استان در قالب ۳۳ فصل، ۷۹ برنامه و ۴ هزار و ۷۲۰ پروژه مبادله موافقت نامه شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که صد در صد موافقت نامه‌ها مبادله شده و در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است ادامه داد: همچنین ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به سفر مقام معظم رهبری که بالغ بر ۱۶۵ میلیارد تومان اعتبار بود، تخصیص یافته است.

تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت
عرب اول با اشاره به تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بیان کرد: در بخش پروژه‌های ملی استانی شده از ۱۴۸ میلیارد تومان اعتبار، ۷۸ درصد آن تخصیص یافته است، ۷۵ درصد این اعتبارات به پروژه‌های آبی اختصاص دارد که از این حیث بسیار حائز اهمیت است.
وی از پرداخت ۱۰۰ درصد پاداش بازنشستگان تا سال ۹۷ خبر داد و اضافه کرد: در حوزه اعتبارات هزینه‌ای هم ۵۰۴ میلیارد تومان به استان ابلاغ شد که ۸۱ درصد اعتبارات تخصیص یافته به صورت ۱۰ ماهه در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گرفت و حدود ۲۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به عنوان پاداش پایان خدمت بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز