سرعت وزش باد در زاهدان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۰۸:۲۲:۵۳
کد خبر: ۹۶۳۳۷۱
سرعت وزش باد در زاهدان به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بر سرعت وزش باد در زاهدان افزوده شده به طوریکه بیشینه سرعت آن به مرز 80 کیلومتر بر ساعت رسید و گرد و غبار حاصل شعاع دید افقی در محدوده فرودگاه زاهدان را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری اظهار داشت: فعالیت سامانه بارشی شب گذشته و بامداد امروز به اوج خود رسید به طوریکه ارتفاع بارش ها در توابع شهرستان خاش به 79 میلی متر رسید.

وی افزود: همانطور که انتظار می رفت فعالیت سامانه بارشی دیشب و بامداد امروز به اوج خود رسید، 42 ایستگاه هواشناسی و بارانسنجی استان بارندگی ثبت کردند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی بیشترین بارش ها در ایستگاه های «سنیب» خاش با 79، «تمندان» خاش 26.5، «ا... آباد پبی» زاهدان 26، «کوشه» خاش20.5 و «خیرآباد بالا» زاهدان 17 میلی متر باریده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این سامانه بارشی تا این لحظه در شش شهرستان استان فعالیت کرده و بارش ها همچنان در برخی مناطق ادامه دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی فعالیت سامانه بارشی تا امشب در استان ادامه دارد اما نوع بارش ها پراکنده پیش بینی می شود.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اضافه کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی وزش بادهای شدید تا امشب در سطح استان ادامه دارد و از نیمه شب به تدریج از سرعت وزش باد کاسته می شود.

حیدری ادامه داد: فردا در نوار شرقی استان وزش باد متوسط و شمالی خواهیم داشت که شدت آن زیاد نیست.

 

نظر شما