دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در چابهار

۱۳۹۸/۱۱/۲۷ - ۱۴:۵۶:۴۳
کد خبر: ۹۶۵۲۳۱
دستگیری اعضای باند کلاهبرداری اینترنتی در چابهار
فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره کلاهبرداری اینترنتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، سرهنگ “حیدرعلی کیخای مقدم”  گفت: مأموران پلیس فتای این شهرستان در پی انجام یکسری اقدامات تخصصی، سرنخ‌هایی از فعالیت یک باند حرفه‌ای فیشینگ کار در سطح شهرستان بدست آوردند.

او افزود: در بررسی‌های کارشناسان پلیس فتا مشخص شد نوجوانی ۱۴ ساله به اتفاق ۳ نفر از دوستان ۱۷، ۱۸ و ۱۹ ساله خود با راه اندازی کانال‌های تلگرامی اقدام به تبلیغ نرم افزار‌هایی جعلی تحت عنوان افزایش فالوور، افزایش عضو، فروش محصولات غیرمجاز، ماهواره مجازی و … می‌کرده و قربانیان خود را به درگاه‌های بانکی جعلی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آن‌ها حساب بانکی آن‌ها را خالی میکردند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: سرانجام با هماهنگی قضائی صورت گرفته طی چند عملیات مجزا هر ۴ نفر اعضای این باند دستگیر و به پلیس فتای شهرستان منتقل شدند.

سرهنگ کیخای مقدم خاطر نشان کرد: کاربران دقت کنند آدرس‌های درگاه‌های بانکی با پروتکل https و نماد shaparak.ir شروع می‌شود و شهروندان باید در استفاده از صفحات پرداخت بانکی از صفحه کلید مجازی استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند تأکید کرد: شهروندان برای پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها می‌بایست نسبت به فعال سازی رمز دوم پویای کارت بانکی خود اقدام و با استفاده از افزونه ضد فیشینگ نسبت به بررسی سایت‌های جعلی بانکی اقدام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز