لزوم افزایش سهمیه سفر حج برای استان سیستان و‌بلوچستان

۱۳۹۸/۱۲/۲۸ - ۰۸:۵۳:۴۰
کد خبر: ۹۷۹۱۳۹
لزوم افزایش سهمیه سفر حج برای استان سیستان و‌بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان بر افزایش سهمیه حج و زیارت خانه خدا برای مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، احمدعلی موهبتی در دیدار با معاون امور حج و زیارت سازمان حج ‌و زیارت کشور گفت: مدیریت حج و زیارت استان از نظر ساختار اداری و نیز نیروی انسانی دچار مشکل است و از مجموعه مدیریت حج و زیارت کشور انتظار داریم با توجه به ظرفیت خوب استان و هماهنگی و همدلی مردم هم نیازهای اداری این مجموعه را برطرف کنند و هم اختیارات مجموعه حج و زیارت را برای اعطای خدمات و واگذاری مجوز فعالیت به شرکت‌های زیارتی افزایش دهند.

 وی بر حفظ تعادل و چارچوب قومی و مذهبی در بحث امور مربوط به حج و زیارت تاکید کرد وافزود: سیستان و بلوچستان یکی از استان های مهم و خاص است به طور که سایر کشورها نیز مسائل مربوط به استان سیستان و بلوچستان را رصد می کنند.

 استاندار افزود: حج و زیارت فرصتی بی بدیل و ابزاری مقدس در راستای کرامت بخشیدن و انسان سازی است و ارائه خدمات کلیدی باید در حد و شأن نظام جمهوری اسلامی باشد.

 وی با اشاره به اینکه مردم همواره از کمبود سهمیه حج گلایه مند هستند، خواستار افزایش سهمیه حج و زیارت کاروان های استان استان سیستان و بلوچستان شد.

 اکبر رضایی معاون امور حج و زیارت کشور نیز در این دیدار برای رفع مشکلات مدیریت حج و زیارت استان قول مساعد داد و اظهار داشت: برای افزایش سهمیه حج و زیارت استان نیز پیگیری خواهد کرد.

 گفتنی است؛ در این دیدار از خدمات رضا کیخا مدیر سابق حج و زیارت استان قدردانی و غلامپور به عنوان مدیر جدید حج و زیارت استان معرفی شد.

 

نظر شما