آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افتتاح شد

۱۳۹۹/۰۱/۰۲ - ۱۲:۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۸۰۰۰۴
آزمایشگاه تشخیص کرونا در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افتتاح شد
دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا سیستان و بلوچستان امروز/شنبه/ در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا ،  رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر  اظهار داشت: این آزمایشگاه با زیربنای ۱۵۰ مترمربع در کلینک ویژه تخصصی وحدت ایرانشهر به بهره‌برداری رسید.

دکتر مهران امینی فرد افزود: برای تجهیز و  راه‌اندازی این آزمایشگاه بیش‌از ۲۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده به طوریکه به عنوان دومین آزمایشگاه تشخیص کرونا سیستان و بلوچستان از ظرفیت بالایی برخوردار است.

وی گفت: از مزیت‌های تجهیزات موجود این آزمایشگاه می‌توان به تشخیص بیماری‌های ویروسی و عفونی از جمله ایدز، هپاتیت، آنفلوآنزا و کرونا و انجام روزانه ۳۰ مورد تست کرونا با پاسخ دهی نمونه‌ها کمتر از ۲۴ ساعت اشاره کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: دلیل راه‌اندازی این آزمایشگاه در ایرانشهر وجود اعضای هیات علمی و تجهیزات مرتبط آزمایشگاهی و همچنین تکمیل زیرساخت‌های موجود است.
وی اظهارداشت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب سیستان و بلوچستان به هشت نفر افزایش یافت.

دکتر امینی فرد بیان کرد: در صورت جدی نگرفتن هشدارهای بهداشتی باید شاهد افزایش نگران کننده آمار مبتلایان کرونا در محدوده شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه باشیم.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان موضوع را جدی نگرفته و با وجود تاکید فراوان در تکاپوی برگزاری تجمعات خانوادگی و مراسم جشن و عروسی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت:ترغیب و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ بهداشت فردی و جمعی در محیط خانواده، لغو خریدهای غیرضروری، پرهیز از برگزاری مهمان‌های خانوادگی در این شرایط، و ماندن در منزل از بهترین راهکارها برای مهار ویروس کروناست.

 

نظر شما