پایان فعالیت سامانه بارشی بعد از بارش در ۱۴۲ نقطه سیستان و بلوچستان

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۱:۴۰:۳۳
کد خبر: ۹۸۰۷۴۶
پایان فعالیت سامانه بارشی بعد از بارش در ۱۴۲ نقطه سیستان و بلوچستان
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از ابتدای هفته 22 شهرستان استان را در فرا گرفته بود و در 142 نقطه باران به همراه آورد، پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، محسن حیدری بیان کرد: فعالیت این سامانه از شنبه گذشته در بخش هایی از استان آغاز شد و رفته رفته سطح استان را دربرگفت.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات دریافتی از ایستگاه های هواشناسی و بارانسنجی استان در 72 ساعت گذشته از 142 نقطه استان بارندگی گزارش شده که بارش های 23 نقطه در 9 شهرستان بیش از 50 میلی متر بوده است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین بارش های گزارش شده تا صبح امروز از چانف با 89.4، ساربوگ 78، درودی نرون 71.5، کشیک 70، پیپ 67، کهنوک دهپابید 67، چابهار 64.2، هلنچکان 64، همت آباد کورین 63، توتان 62.5، بنت 61 و میرآباد 58.5 میلی متر بوده است.

حیدری ادامه داد: به طور کلی از 16 ایستگاه بارانسنجی توابع زاهدان و میرجاوه، 25 ایستگاه توابع سراوان، مهرستان و سیب سوران، 21 ایستگاه از توابع چابهار، کنارک و راسک، 38 ایستگاه از توابع ایرانشهر نیکشهر، قصرقند، فنوج و دلگان، 25 ایستگاه از توابع خاش و 17 ایستگاه در شمال استان بارندگی گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع بارش های 83 نقطه  استان بیش از 20 میلی متر بوده است، گفت: سامانه بارشی که در حال خروج از مرزهای شرقی کشور است، علاوه بر فراگیری قابل توجه و دربرگیری چند استان جنوب شرق، شدت قابل توجهی نیز داشت.

مدیرکل هواشناسی تصریح کرد: بر اساس خروجی نقشه های پیش یابی و مدل های جوی امروز نیز احتمال بارش های پراکنده در سطح استان وجود دارد اما مقدار آن ناچیز است.

حیدری افزود: یک سامانه بارشی جدید از روز پنج شنبه وارد استان می شود که تا اواسط هفته آینده در استان فعالیت می کند.

 

نظر شما