سد خیرآباد نیکشهر سرریز کرد

۱۳۹۹/۰۱/۰۵ - ۱۱:۵۴:۲۰
کد خبر: ۹۸۰۷۵۸
سد خیرآباد نیکشهر سرریز کرد
فرماندار نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: سد خیرآباد این شهرستان با ادامه بارندگی و جاری شدن سیل در ۴۸ ساعت گذشته در رودخانه های بالادست کشیک، داروکان و هیتک سرریز کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا ، ضیاءالحق هاشمزهی اظهار داشت: باران رحمت الهی در نیکشهر موجب خوشحالی قشرهای مختلف مردم بویژه کشاورزان و دامداران شده و تمامی بندهای آبخیزداری پر آب و تنها سد مخزنی این شهرستان نیز سرریز کرد.

وی افزود: امیدواریم با ادامه بارندگی ها تا ماههای آینده از دامنه خشکسالی ۲۰ سال گذشته کاسته شود و سال آبادی در پیش رو داشته باشیم.

فرماندار نیکشهر گفت: سد خیرآباد نیکشهر با  حجم ۲۷ میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب در چند ماه گذشته ۲ بار سرریز شده است.

وی گفت: سد خیرآباد به منظور تامین آب آشامیدنی ۵۰ ساله نیکشهر و ۶۰۰ هکتار زمین های کشاورزی پایین دست آن بر روی رودخانه کشیک در زمان ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی کلنگ زنی و در سال ۱۳۸۸ با مجموع هزینه ۱۷۵ میلیارد ریالی تکمیل و بهره برداری شد.

هاشمزهی ادامه داد: این سد برای نخستین بار نیمه دوم بهمن ۱۳۸۹ سرریز شده و پس از آن با گذشت حدود ۹ سال در دی ماه و اواخر سال گذشته ۲ بار سرریز و هم اینک برای بار چهارم سرریز شده است.

وی گفت: بارندگی ها و جاری شدن سیلاب خسارت های زیادی به زیرساخت ها و واحدهای مسکونی وارد کرده که پس از جمع بندی و بررسی های لازم و کارشناسی اعلام می شود.

رئیس اداره هواشناسی نیکشهر نیز گفت: ایستگاه های باران سنجی در چانف ۸۹ میلیمتر، توتان بنت ۴۶، هیچان ۴۳ و مخت ۵۰ میلیمتر باران را ثبت کرده اند.

واحد رئیسی افزود: میانگین بارش ها در سال گذشته (۱۳۹۸) در شهرستان نیکشهر ۳۳۳ میلیمتر بوده که نسبت به بلند مدت ۱۰۶ درصد رشد داشته است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز