استاندار فارس :

تسهیلات و بسته‌های معیشتی برای آسیب دیدگان کرونا در نظر گرفته می‌شود

۱۳۹۹/۰۴/۰۴ - ۰۸:۲۴:۴۸
کد خبر: ۱۰۱۹۵۰۰
تسهیلات و بسته‌های معیشتی برای آسیب دیدگان کرونا در نظر گرفته می‌شود
استاندار فارس گفت: تسهیلات و بسته‌های معیشتی برای آسیب دیدگان کرونا در نظر گرفته می‌شود.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، دکتر عنایت الله رحیمی در دیدار با محمد مخبر  ، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام به موضوع کمک های این نهاد به افرادی که از شیوع بیماری کرونا آسیب دیده اند پرداخت.
بر اساس رایزنی های استاندار فارس مقرر شد تسهیلات ۵ میلیون تومانی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام به این آسیب دیدگان اختصاص یابد.
به گفته استاندار فارس در کنار این تسهیلات ، بسته های معیشتی نیز از سوی این نهاد در اختیار گروه هایی از مردم در استان فارس قرار می گیرد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در تعدادی از پروژه های عمرانی استان ضمن تقدیر از حمایت ها و پشتیبانی های این نهاد عنوان کرد: تامین اعتبار سهم مربوط به بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام در این پروژه های مشارکتی بی تردید در تسریع روند اجرای آنها موثر خواهد بود.
وی با بیان اینکه طرح اقدام ملی مسکن در فارس آغاز شده است از قول مساعد ستاد اجرایی فرمان امام برای اجرا و تکمیل پروژه های مشارکتی در این  حوزه خبر داد.
دکتر رحیمی با اشاره به اینکه بیمارستان شهرستان نیریز توسط ستاد اجرایی فرمان امام در حال احداث است ، خاطرنشان کرد: تسریع در روند تکمیل این پروژه از سوی ستاد کمک در خور توجهی به تقویت زیرساخت های درمانی در این شهرستان خواهد کرد.
استاندار فارس با اشاره به اینکه استان فارس با توجه به پهنه گسترده ، طبیعت جغرافیایی و ساخت زمین شناسی و پوشش جنگلی مناسب همواره مورد تهدید مخاطرات طبیعی و انسان ساخت متعددی همچون آتش سوزی های مراتع و جنگل ها بوده ، از رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خواست تا در راستای تقویت زیرساخت های پیشگیرانه مساعدت کنند.
تأمین اعتبار لازم برای به کارگیری حداقل تعدادی  نیروی دیده بان فصلی با هدف مراقبت از جنگل ها و مراتع و پیشگیری از وقوع آتش سوزی یا اطفاء سریع در مراحل اولیه ، تأمین اعتبار با هدف  خرید تجهیزات اولیه اطفاء حریق از جمله خرید چندین دستگاه دمنده در هر شهرستان و اجرای سیاست های تشویقی به منظور  بهره مندی از امتیازات  بیمه برکت  در بخش های مسکونی و کشاورزی در شهر و روستا با هزینه مناسب و قابل قبول و اعطای کمک های بلاعوض به خسارت دیدگان زلزله های اخیر در استان فارس از جمله موضوعاتی بود که استاندار فارس در خصوص آنها رایزنی کرد.
در این جلسه همچنین تصمیمات اثربخشی  در ارتباط با موضوع سرمایه‌گذاری برای واحدهای صنعتی تعطیل شده و پرورش دام و سرمایه گذاری  ستاد اجرایی فرمان امام در این زمینه حاصل شد.
پیگیری مشکلات معیشتی ۳۰ هزار نفر از رزمندگان و ایثارگران دفاع مقدس دراستان فارس که عمدتا بسیجیان و سربازان وظیفه بوده اند از دیگر موضوعاتی بود که دکتر رحیمی در این جلسه به آن پرداخت.
نظر شما