آیا جوانان می توانند با تنظیم رژیم غذایی از مشکل آکنه رها شوند؟

۱۳۹۹/۰۴/۰۵ - ۱۰:۴۶:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۰۱۱۷
آیا جوانان می توانند با تنظیم رژیم غذایی از مشکل آکنه رها شوند؟
آکنه ولگاریس رایج ترین مشکل پوستی در میان جوانان است. ژن ها، سبک زندگی و رژیم غذایی همگی در کنار هم در بروز آکنه نقش دارند. بعضی غذاها ممکن است آکنه را بدتر و برخلاف آن بعضی غذاها ممکن است به بهبود سلامتی پوست کمک کند.
به گزارش خبرگزاری برنا از فارس، غذاها و نوشیدنی هایی که باعث افزایش بیشتری در قند خون می شوند بروز آکنه را افزایش می دهند. این غذاها باعث ترشح انسولین بیشتر و به تبع آن افزایش بروز آکنه می شوند. بنابراین باید از مصرف زیاد نوشیدنی های شیرین شده با شکر، نان سفید، برنج سفید، سیب زمینی، پاستا، پاپ کورن، کیک و شیرینی ها پرهیز شود.
یک رژیم غذایی حاوی فیبر بالا ممکن است در کنترل آکنه تاثیرگذار باشد. هر چند در این زمینه نیاز به مطالعات بیشتر است. بنابراین مصرف حبوبات، میوه، سبزی ها و غلات سبوس دار توصیه می شود.
رژیم های غذایی غربی که دارای فیبر کم و غلات سفید بالا هستند نیز باعث تشدید آکنه می شود.
همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است با کاهش التهاب و کاهش هورمون موثر در تولید آکنه باعث بهبود وضعیت شود. ماهی های چرب از غنی ترین منابع امگا ۳ است.
در مطالعات رابطه مستقیم ضعیفی بین مصرف شیر و لبنیات با آکنه مشاهده شده و جالب توجه است که شیر بدون چربی یا با چربی پایین تر نسبت به شیر کامل بروز آکنه را بیشتر افزایش می دهد.
مصرف شکلات نیز ممکن است در این زمینه تاثیرگذار باشد. بنابراین باید از مصرف زیاد آن خودداری شود و بیشتر انواعی از آن مصرف شود که شکر کمتری دارد. در رابطه با مصرف غذاهای چرب، برخلاف باور عمومی این طور به نظر می رسد که مصرف چربی تاثیر چندانی بر بروز آکنه ندارد.
ترکیبات دیگری مانند آنتی اکسیدان ها، روی و ویتامین A نیز ممکن است با بروز آکنه ارتباط داشته باشند، اما اثر آن ها هنوز به اثبات نرسیده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز